Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Fina fredag !

Publicerad 2012-10-19 11:38:30 i Dagbok,

Skönt med fredag! Bästa dagen på hela veckan :) huset skiner blankt och de är höstigt ute så innemys passar ju bra , helgen bjuder inte på mycket action , kanske en middag med goa vänner och ett besök hos farfarn som har gips som barnen gärna vill kolla in !
De lediga helgerna är nog de allra bästa med att plugga att slippa jobba varannan helg ! Jag jobbar ca 20 % så de blir en helg på sex veckor bara .. riktigt najs !! Praktikens sista vecka börjar på måndag och de ska bli riktigt sorgligt att lämna , de är verkligen ett bra ställe jag hamnat på tycker jag . Några andra i klassen verkar inte ha haft samma tur .
De är fascinerande hur de finns vissa människor som klarar av att lägga ner så mycket av dem själva för att hjälpa andra ! Stort engagemang och stort hjärta måste jag säga genomsyrar hela min praktik.
 
Min roll inom psykiatrin är fortfarande oklar men jag får nya insikter hela tiden och tror på att de kommer bli nåt bra av mig inom detta tillslut ;)

Att utreda barn med olika diagnoser är de som mitt hjärta brinner mycket för nu , tänk så många som skulle sluppit hamna i missbruk och psykisk ohälsa med rätt diagnos från början så man tidigt kan hjälpa stötta och hamna i rätt "fack".

De börjas mycket ute i kommunerna nu med teamarbete att tex en sjuksköterska en doktor en socialpsykiatriker och socialarbetare arbetar tillsammans i ett team för att utreda barn och ungdomar. Rätt diagnos från början kan vara avgörande för hur en person utvecklas !!
 
Yeye massa sörja ;))
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela