Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

paj paj paj..

Publicerad 2009-03-26 19:36:57 i matsedlar o recept,

Jag har vart sugen på paj i flera dagar nu ... så jag ska nog göra mig en liten paj imorgon när de e final i lets dance å allt . Johan jobbar ju så jag e ensam på kvällen vilket jag inte har något direkt emot men en fredag är ändå en fredag !! Då vill man ju mysa med familjen ju !!

Sååå för att få lite mys ska jag ha paj med en smaskig sallad till
Vad tror ni om denna ??

Fetaost o salami paj

Fyllning :

1 halv dl pinjenötter

100 g tunt skivad salami ( milano eller felini)

1 paprika

2 dl grovhackad ruccola

100 g fetaost
soltorkade tomater efter smak

3 ägg

250 g kesella

1 dl mjölk

1 halv tsk salt

1 krm peppar

Rosta pinjenötterna i torr och het panna.  Strimla salamin och låt paprikan rinna av.  Fördela paprikan och salamin i pajskalet.  Strö över pinjenötter, ruccola och smulad getost/ fetaost.allra sist tomaterna

Vispa ihop ägg, kesella, mjölk , salt och peppar.  Häll i pajskalet.

Grädda mitt i ugnen ca 40 minuter i 200 grader.





mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-03-26 20:37:45

Mums mums mums!! :D

Postat av: malin

Publicerad 2009-03-26 21:16:26

Mmmmm. lät inte allt för äckligt du! den kanske man själv skulle prova imorn eftersom jag också ska vara själv! kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-26 21:49:44

Tack för tipset:)det låter hur gott som helst ju!!! Hoppas allt är bra med dig och familjen annars. kram kram

Postat av: suss

Publicerad 2009-03-27 10:24:23

Huuua va hungrig jag blev! Den är nog smaskens. Kram

Postat av: Malin olofsson

Publicerad 2009-03-27 12:36:12

Hej!

Lyssnar på andra delen av millenium triologin av stieg larsson. "flickan som lekte med elden" sjukt bra!! så ju 1:an på bio häromdan "Män som hatar kvinnor" och det var den bästa film jag sett på länge! =)

kram

Postat av: Billy

Publicerad 2009-03-27 13:34:12

tjao!! snygg ny logga! men jag saknar en sak jag tänkt på tidigare....Johan!!! känns inte som familje-collaget är komplett utan han. ta t.e.x. den där bilden när han badar näck hos sina föräldrar (tror jag de va) släng in den i nedre högra hörnet under dig å så skulle du kunna skriva typ : "little feet, little toes, little hands, little fingers å en liten liten.... ;) närå, men de hade varit soft å ha me en bild på Johan oxå!! ha de gytt, peace!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-03-28 14:55:01

Göttans!! Vill med ha paj, inte bara yoghurt =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela