Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

O yes snart en ny vecka ...

Publicerad 2009-02-22 18:34:31 i matsedlar o recept,

Efter denna trista dagen så är jag värd nåt extra o då brukar de bli detta!!

Grillade naanbröd med kyckling




Det här behöver du till 4 portioner:
1 förp Kronfågel kycklingfilé (300 g)
2 msk Svenskt Smör
1 röd paprika, strimlad
1/2 burk Hemköps majskorn (à 340 g)
1 påse Santa Maria Chicken Tikka Spicemix (35 g) jag använder fajita mixen !! så gott
2 paket Santa Maria Naan Bread (à 260 g)
2 msk Bregott
1 påse Arla Köket riven Kvibille Svecia (150 g)

Så här gör du:
1. Finstrimla kycklingfiléerna på en egen skärbräda.
2. Hetta upp en panna med smör och stek strimlorna. Lägg i paprika och majs när kycklingen nästan är klar, rör om och ha i kryddblandningen. Ta av från värmen och låt svalna.
3. Smöra två naanbröd och fördela kyckling, paprika och majs på dem.
4. Lägg på ost, två naanbröd och grilla i bordsgrill eller stek i panna. Skiva bröden och servera

så enkelt o fort går de , jag utesluter majs för J gillar inte de men jag har lagt allt möjligt i de är snorgott....prova prova ... bättre än söndagspizzan !!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-22 21:25:53

det är gott att höra! =)

läser din med ibland. får lägga till dig i min blogg lista så blir det lättare att läsa... för då ser man när det uppdateras! =)

kram

Postat av: malin

Publicerad 2009-02-22 21:26:52

oj.. glömde säga vem jag var.. hihi

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-02-24 10:24:24

kolla in min blogg. jag har frågestund nu om du vill fråga mig nåt skulle jag bli jätteglad

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela