Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

farbror Roger

Publicerad 2009-04-22 19:10:00 i Dagbok,

Robins gudfar och farbror har idag lämnat oss... mina tankar är nu hos hans nära och kära . Robin och han stod varandra nära och han va också en kär vän till mig så många tårar kommer fällas framöver.
Jag önskar Robins pappa och alla andra i familjen allt mod att ta sig igenom detta tillsammans med sin familj och vänner .

"En man satt vid slutet av sitt liv tillsammans med Gud och såg tillbaka på sitt liv. Han såg sitt liv som en vandring längs en sandstrand. Det fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. Han såg på fotspåren och märkte att vid flera tillfällen i livet fanns det bara ett par fotspår. Han såg att det var de perioder han hade haft det som tyngst.
Han vände sig mot Gud och frågade: Hur kunde du överge mig? Då när jag behövde dig som mest, när jag hade det som tyngst och kände mig som mest ensam, då övergav du mig! Gud svarade: Mitt barn, jag älskar dig och skulle aldrig överge dig. Där du bara ser ett par fotspår - då bar jag dig."

Kommentarer

Postat av: L

Publicerad 2009-04-22 20:05:52

Den dikten är så oerhört vacker!! Massa tankar och kramar L.

Postat av: AnnaEddieAdrian

Publicerad 2009-04-22 20:28:22

Sänder våra tankar till er..

Postat av: Mathilda

Publicerad 2009-04-22 22:33:24

Men usch vad tråkigt :0((( KRAM

Postat av: malin olofsson

Publicerad 2009-04-23 19:59:13

Beklagar och skickar en tanke till er och hans familj.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela