Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Louise recenserar

Publicerad 2008-09-24 11:42:00 i Dagbok,

Eftersom jag ganska nyss blev med bebis så skulle jag vilja berätta om mina bästa/sämsta köp inför bebistiden ! De bra inköpen är fler eftersom jag haft bebis en gång innan och gjort en del felköp då som jag lärt mig av men de ska också nämnas i slutet av inlägget. Så håll till godo... (klickbara bilder).

Bästa köpen



Bosieboo babywatcher , underbar livräddare som är helt trådlös och dessutom billig ! Köpt hos Tryggsaker för endast 445 kr


Denna babysitter är min life saver !! Den funkar från nyfödd eftersom liggläget är lågt . M älskar den och tillbringar nog 60 % av sin vakna tid i den. Han sover en stund i den ibland också eftersom den vaggar så gott , den är dock dyr vi hade tur som fick låna den . Men du kan köpa den här  för 99 dollar i Sverige kostar den ca 1000 - 1200 kr men den är värd det !!



Här har vi två favoriter . Lammfällen är super , den värmer på vinter och ger svalka på sommaren . Mathias älskar den och sover på den som oftast så när vi sover borta tar jag bara med mig den så känns det tryggt och luktar hemma . Köp den på babyland för 595 kr , också värt pengarna men köp denna storlek inte mindre för då kan man inte ha den så länge. Sen har vi spjälsängen ... han har älskat den från första stund och de gick fort att flytta honom dit när fällen låg där .... Denna är från IKEA och kostar ca 1000 kr.



Denna ljuvliga korg går inte att köpa för den har jag lånat av Ida och Lisa och det är en släktklenod kan man säga den har gått i arv . Men det går säkert att hitta liknande . Eftersom vi har två våningar va denna underbar att ha på nedervåningen han sov i den på dagen och den va lätt att dra med sig in i köket ut på altanen också vidare , det är hjul på! Perfekt den första tiden som orolig mami eller papi.

Sämsta köpen



Underbart snygga Lundmyr of Sweden grejer ville jag ju ha men detta har jag inte kunnat använda alls . Nappen är stenhård och inte alls sugvänlig och nappflaskan har inget vakum så det ger alldeles för mycket luft i magen på småttingar . Dock kan jag få användning för den sen när han börjar med välling kanske men det är dekorativt så shoppa loss andra lundmyrsgrejer på barnlycka ! Så snygga kläder och sängkläder och de är riktigt bra kvalitè.


Tuttskydd , amningsbehåar , mjölkuppsamlare mm vänta med det skulle jag vilja säga . skicka mannen , mamma eller polaren om du behöver det sen när du är hemma . Jag kunde knappt amma... det vet man ju aldrig så det är onödigt att shoppa i förväg. Nu ligger det och samlar damm hemma !


Så de va mina bra köp och dåliga köp. När jag blev mamma första gången köpte jag alldeles för mycket kläder , en badbalja som aldrig blev använd R badade i badkar jämt och M älskar att duscha . Många barn älskar badbalja men man kan vänta och se tycker jag. Blöjspannen är överreklamerad  det luktar ändå och det blir så dyrt i slutändan med alla insatser så man kommer snart på att sätta i en vanlig ICA kasse och slänga varje dag istället.

Nu utmanar jag Ida , Lisa , Frida, Mathilda och alla andra som har lusten att lista sina bästa /sämsta köp !

Louise





Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2008-09-24 12:11:24

Grymt planerat inlägg, bonuspoäng till dig gumman!! + att nu vet jag precis va jag ska och inte köpa om kanske sisådär 5 år :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela