Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Matlista

Publicerad 2008-10-27 18:46:42 i matsedlar o recept,

Jag gör ju matlista varje vecka som jag handlar utefter så allting finns hemma och man slipper tråkiga resor till ica för att det ALLTID fattas nåt . Det är dessutom  väldigt ekonomiskt .
Vår familj på 4 pers handlar mat för 3500 kr varje månad , i de ingår även blöjor ersättning,hudvårdsartiklar,tvättmedel mm vilket är ganska bra . ( R bor här varannan vecka så ibland är vi ju tre ) . Vi handlar på Willys i stenungsund som är ca 20% billigare än Maxi. de gör ganska mycket på ett år och visst finns det roligare saker att göra av pengarna på än mat ?
Tänkte iallafall dela med mig av vår matlista för denna vecka

Måndag

Hel kyckling i ugn med ris , brunsås , kokta morötter och broccoli

Tisdag

Porterstek med kokt potatis el ris , sås och broccoli

Onsdag

Pannbiff med potatismos lingon och ärter

Torsdag

Lax med potatis hollandaisesås och grönsallad

Fredag

Hemmagjord kebabtallrik

Lördag

Kycklinggratäng med ris och grönsallad

Söndag

Valfritt

Det är väldigt skönt att göra såhär för man slipper tillbringa flera timmar av dagen till att fundera ...hmmm vad ska vi äta idag ?? Nu tycker ni säkert att jag är väldigt duktig men jag ska berätta hur detta fenomen startade hos oss ... har ni nånsin stått i en äffär och räknat på öret vad allting kommer kosta när ni kommer till kassan för att sedan stå och svettas i kön och säga tyst hoppas det inte kostar med än tvåhundra nu för mer har jag inte ? de har jag ... när jag blev ensam med R såg verkligheten ut så ett tag innan man kom på banan igen. fruktansvärd tid och en tid som gjorde mig ekonomisk som attan !! J kallar mig för snåljåp för jag sparar heeela tiden ! hehe...

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2008-10-27 19:30:44

Hej! Ja du är verkligen duktig! Grymt imponerad.Jag har ingen aning om vad saker och ting kostar. Skämms! Men veckoplanering är något jag måste börja med. Vi har skrämmande kostnader på mat varje månad. Dubbelt!



Gärna en fika imorgon! När? Jag ska till Linn och färga mina fransar kl 11. Innan eller efter?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela