Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Fars dag

Publicerad 2008-11-09 10:09:24 i Dagbok,

Idag ska vi hem till svärföräldrarna på fars dag middag .... Där kom ja billigt undan för jag hade vid ett svagt ögonblick lovat J att jag skulle laga tre rätters efter hans önskemål idag !
Skönt att slippa och väldigt ekonomiskt också ...haha .. J har fått ett par nya vinterskor av M ( Han fick dom förra söndagen för att han va verkligen i desperat behov av ett par ). R kommer senare när han firat sin far klart . Ska bli härligt att ha en fulltalig familj igen ! Jag saknar han så mycket när helgen kommer han är ju min stora gosse.
Igår va det något konstigt med Mathias , han va gnällig och sur hela dagen och kvällen , somnade gott vid sju sen brakade de loss kl nio vaknade han och va sååå ledsen gick inte alls å trösta honom , är de tänder på G kanske ? Jag vet inte men han grejer med munnen hela tiden verkligen , dreglar och kliar. Men han är  bara fyra månader  knappt .
Synd va de om honom iallafall så han fick lite mat och komma ner till oss i soffan en stund , det är egentligen strikt förbjudet för har jag lagt honom så har jag men igår va de nåt som inte va bra . Han somnade dock om vid halv elva men har vart orolig hela natten ... Suck de va min natt också !!
 Igår när de va Johans natt att ta honom så sov han hela natten nästan ... Guds vägar äro outgrundliga !!
Idag har han  iofs varit relativt go o gla så de va förhoppningsvis inget allvarligt , han fick sin allra första alvedon igår också , ifall att de va tänderna som gjorde ont .
Tala om att jag blev nöjd över att vi Inte hade barnvakt igår som planerat ! Farmor skulle egentligen haft honom och vi skulle hittat på något mysigt tillsammans och tagit oss en härlig sovmorgon , men farmor hade glömt att hon hade lovat barnvakt åt J s syster ysters barn .
Tänk om han inte vart hemma igår när han va så orolig och ledsen , de skär i mammahjärtat bara jag tänker på det ! Nu kommer J att få det ännu svårare att övertala mig om att vi ska ha barnvakt ;) har inte vart så pigg på det överlag . En dag är han stor bara , men han har rätt i att man måste hitta på något tillsammans ibland .
 Jag har lämnat M förut men bara när J kommit hem och haft han på natten , då kan jag lämna utan problem , de är ju hans pappa !! men att båda ska åka bort en hel natt är värre .

Svammel svammel...

Snart kommer Madde hem och då ska jag övertala henne till en härlig festkväll med massa girltalk och skoj !! Saknar att göra mig iordning med henne och bara vara Louise.




Önskar er alla en härlig fars dag ( fastän de bara är ett kommiersiellt jippo )

Kommentarer

Postat av: carola skoglund

Publicerad 2008-11-09 15:08:34

Heellu bruttan!

Ossian fick sin första tand när han var 3 1/2 månad. det var ett par kämpiga nätter arrgh

Hoppas ni mår bra alla!

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-09 19:35:44

Åååå underbara du!! de vill å saknar jag med!! ringer dej imorn hjärtat. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela