Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Knäppskalle

Publicerad 2008-05-24 11:45:43 i resor,

Ja ibland känner jag mig så.... de hade vart lätt att låtsas som om allt va rosenrött all the time här på bloggen men eftersom detta mest är för min egen skull skulle de varaorätt.
Kanske är jag deppig för att Johan jobbar mycket ? men de tror jag inte är hela sanningen för det har han gjort förr... Det jag vet är att jag oroar mig för båda mina barn ... den ena för att den inte vill lägga sig rätt ... de kanske e svårt att förstå att jag verkligen vill ha en vanlig förlossning denna gången ... många säger till mig .. guuud va skönt med snitt då slipper du smärtan . men de funkar inte så ... mina modersinstinkter säger mig att det allra bästa är att föda normalt . Jag känner mig inte som en riktig tjej och det känns som ett misslyckande att inte klara detta.
Men tid finnes för att bebis ska vända sig så håll tummarna !!
Mitt andra bekymmer gällande R är av för privat natur för att jag ska blotta de här . vet att det är vissa som läser min blogg som inte bara vill mig väl...

Kanske känner jag mig nere för att jag känner mig onyttig ? jag kan ju inget göra här hemma och pressen över allt som bör göras sen ligger och gror ... hur ska jag hinna ? Eller så är jag graviditetsdeppig bara ? hormoner ?

Oavsett så bestämde jag mig för inatt att de är dags att släppa detta självömkande nu och ta de för vad de är .... Det är bara jag som kan förändra hur jag mår ..ingen annan så ryck upp dig nu Louise!!.. Så med det sagt tar jag och lilleman våra solpinaler och drar till Angelas sköna veranda och nyinköpta pool !! Jag önskar er en skön lördag

Louise

Kommentarer

Postat av: idapida

Publicerad 2008-05-24 19:47:44

Hej du!



Vill inte bebisen lägga sig nedåt eller? Ska dom göra ett vändningsförsök?



Förstår att du vill slippa kejsarsnitt denna gången och vill föda naturligt. Men går det inte så går det inte, och du är ju en lika bra mamma för det!



Och det där med att man känner sig onyttig? :-) Det gör nog alla gravida mer eller mindre.

Men var glad att du flyttar innan det nya lilla stjärnskottet kommer.. :-)



Puss på magen Louice

Postat av: ida

Publicerad 2008-05-24 19:52:02

Åh förresten...



Gud vad jag är avundsjuk på dig som går med en stor mysmage å bara väntar på att få kläcka snart!!!! Känslan av att komma in till förlossningen... Åh! Lyckliga du!



Fast får David som han vill kommer vi ha ett helt fotbollslag inom loppet av 2 år.. haha..

Postat av: ida

Publicerad 2008-05-24 19:56:29

Och en grej till.. Det där med att Johan jobbar mycket och så vidare! Välkommen till klubben! Här är en till med en sambo som man nästan aldrig ser röken av.. :-)

Men vi får se det från den ljusa sidan, vi lär ju aldrig tröttna på varandra i allafall.. hehe.. ;-)



nu ska jag sluta tjöta... Puss

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-05-25 00:36:41

Gumman, det är inte konstigt om du känner dig lite ensam och deppig, jag har 10 pass kvar och kämpar med mig själv för att försöka varva ner och ställa mig mentalt in på att vara hemma och inte ha miljoner järn i elden hela tiden! Du är inte ensam, det är en skum grej att helt plötsligt "vara onyttig" och rastlös men försök ta det för vad det är, ett underbart tillfälle till att vara med barnen som kanske inte kommer tillbaka, om ni inte vill ha fler barn förstås.... Jag försöker tänka så och har haft riktiga downperioder sista veckorna, inte alls kul, måste umgås med folk jääämt annars blir jag helt knäpp. Det sitter i skallen och går förhoppningsvis över när bebis kommer och vi får nånstans att göra av alla våra känslor och hormonerna börjar lugna ner sig, då SKA vi njuta! Jag kommer komma ner oftare då om Niklas jobbar mycket och då får vi ses och mysa med våra små!



Hoppas verkligen att bebis kommer lägga sig rätt, jag vet ju inte hur jag själv kommer få det och har heller inget att jämföra med. Men jag har förstått att om man känner att man vill föda naturligt så kan det vara riktigt skit att inte kunna det och inte alls skönt att slippa som vissa, som har oförmågan att sätta sig in i andras känslor, säger!



Hoppas vi ses en sväng i helgen! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela