Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

vart tog vintern vägen ??

Publicerad 2008-12-08 15:09:32 i Dagbok,

Julkänslorna faller bort i takt med att snön försvinner.... fyyy för regn och slask !! sä jäkla trist att inte ens kunna ta en promenad ... jo jo alla hurtbullar därute sätt inte i halsen nu jag är fullt medveten om att de GÅR att traska i regn men jag gillar de inte !!
idag va Frida här på dagen och vi fikade på dop resterna och pratade om livet i stort ... vad ska man göra sen ? när ledigheten är över ... vad VILL man göra då ? Varför finns de inte mer för mammor i ljungskile är en fråga jag irriterat mig på länge , i gbg när R va liten fanns de alla möjliga grejer att göra med barnen , spädbarnsmassage , babysim , grupper mm... här finns de öppna förskolan thats it , tre dagar i veckan .
Ja ja nog med gnäll nu..

På torsdag är de lussetåg i skolan , vi ska gå alla och kika på Robin !! Han kommer vara urduktig , en samm enterteiner är han ... räds inte för nåt .

Just de ja Dopet ... allt va jättebra , vi åt och mös här hemma efteråt . Fick massa fina presenter sparbössa , halsband, pengar , bok , trästol , fotoram mm
Tack alla för att ni va med och gjorde Mathias dop precis så som vi ville ha de !!






Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-12-08 16:43:21

MY GOD! Säg inte att du gjort tårtan själv??? Isåfall får jag grym prestationsångest, vill så himlans gärna vara en bullmamma men jag är det bara inte :0( Härligt att dopet blev bra!



Vi har varit hemåt en sväng i helgen, åkte från ett snöigt Örebro tillbaks ett 2+slaskigt Öret :0( Inte kul men typiskt att snön försvinner ju närmre julen man kommer...



Annars är allt bra med oss förutom att F är rödflammig över heeela kroppen :0((( Han är en riktig liten torris och det blir inte bättre av den torra vinterluften direkt. Så vi smörjer och smörjer allt vad vi kan här.

Kramkram

Postat av: Madde

Publicerad 2008-12-08 16:58:41

Gött att höra att dopet gick bra :) Nu väntar jag på cupcake-inbjudan hehe... puss bästa du

Postat av: Ida

Publicerad 2008-12-08 17:49:57

Ja du... Uff.. Får ju reda på nu i veckan om jag ska börja plugga i januari eller ej...

Tänkte på det häromdagen och höll på att börja grina.. Vet inte om jag e redo att lämna bort Nellie... Men gah..Det löser sej. Vill ju verkligen plugga klart nu så jag kan avla fram mer barn snart .. haha..



Du var väl oxå sugen på att läsa???

Postat av: frida

Publicerad 2008-12-08 17:52:31

Tack för idag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela