Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Uppe med tuppen

Publicerad 2008-12-11 07:57:44 i Dagbok,

Mathias har bestämt sig för att 5 är en bra tid att vakna ... han hade säkert nanat längre om jag hade gett honom mat på natten men jag vägrar , sååå J som jobbade kväll igår fick pallra sig upp vid 5 så jag iallfall fick en timma till ... stackarn ... men Johan sover sött nu och lär göra det ett par timmar till så de är ingen fara med han , vi är ju inne i avvänjningsfasen nu så de blir lite sisådär med sömnen.
Tror M vaknade mellan 10-15 ggr i natt. nappen i och snutten vid näsan , gå och lägga sig , somna om , upp igen , nappen i .... ja ni fattar.
Han hade slutat med  nattmat men i och med kräksjukan så har han hamnat ur fas och de är ok bara de vänder snart!! Jag lider med familjen Jensen som har åkt på skiten !! hoppas E klarar sig... Hörde från grannen idag att dagiset för hennes minste har haft 25 fall av kräksjukan och att de går runt och runt.
Smittsam jävel i år helt enkelt... Idag mina kära vänner är det den beryktade Lussefesten som jag tjatat om ... den börjar halv sju så vi får ta vagnen ner så M power nappar en stund så han orkar med , han e ju sååå kvällstrött lillfisen. När R kommer hem från skolan ska vi baka lussekatter , han har tråkigt på kvällarna nu när Linnea är sjuk !! Kanske en plåt pepparkakor oxå .
De gäller att aktivera sig när man bara får äta 1300 kcal om dagen , så fort man inget har å göra så är man å drar i de förbaskade kylskåpet !! eller jag gör de iallafall.

Sååå vad ska ni göra idag ??

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2008-12-11 08:06:40

Oj då är det en epidemi på dagis då! Alice får nog stanna hemma idag för att inte riskera smitta därifrån. Räcker med vår egen bacill.



Jag kan inget alls om bantning och kcal, men kan du inte äta lite nötter om du blir sugen? Det ska ju vara yttigt fett. Jag är helt tokig i cashewnötter!



Idag vet jag inte vad vi ska göra. Eller jo, vi ska ju hålla oss hemma. Vet inte om J åker eller ej. Vi tycker så synd om Alice om hon inte kan gå på sitt lussetåg, så kanske han är hemma. Då tar jag en promenad med E när det är sovdags för vi behöver lite luft.

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-12-11 08:37:18

Vad händer om ni ger M mat i sängen när han vaknar vid fem? Så gjorde (och gör vi fortfarande när det behövs) och då somnar han om gott i flera timmar till och snart sov han längre och längre av sig själv... Mycket najs för mams och paps :0))

Postat av: Frida

Publicerad 2008-12-11 08:39:57

Ja fem är för tidigt att gå upp. Morgonen börjar tidigast kl 6, innan dess vägrar jag gå upp. ;-) Jag hade också gett honom mat i sängen vid den tiden och låtit honom somna om. För välling vid 5-tiden måste räknas till ett morgonmål, om än ett tidigt sådant.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela