Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Tjejmys och sjuklig trötthet..

Publicerad 2008-12-17 09:51:03 i Dagbok,

Aaaa de va strålande igår på tjejjulmyset ... alla fick en klapp och massa god mat . Tacopaj, en annan paj , korv ,köttbullar, bröd,sallad och lax .
Julestämning på hög nivå :) Idag är jag sjukt trött bara för de man e ju inte van att vara ute och ränna till elva på nätterna nuförtiden;)
Usch vi har sådan beslutsångest här hemma ... jag behöver RÅD i MASSOR SÅ KOMMENTERA BRA NU ... såhär ligger de till:

Johan o jag skulle ju gift oss i sommar i augusti som de flesta vet , och de vill vi ju givetvis göra men de är dyrt !! samtidigt som vi vill renovera hemma och ha en bebis till ...
Detta ser ju vem som helst att de inte går ihop , så de stora frågan är i vilken ordning man ska göra detta nu , om jag väntar längre med att bli gravid så måste jag börja jobba igen och jag vill ju plugga men de känns ganska meningslöst att bäörja läsa då jag vet att vi vill ha en bebis till ganska så tätt... då måste jag ta ledigt ifrån pluggandet ju.... och jag vill ju inte vara gravid när vi gifter oss !!
Ska man vänta en sommar till att gifta sig ? få grejat de man vill ha grejat här hemma för lite pengar och ha längre tid på sig att spara till bröllopet , ska man då även passa på att skaffa en bebis till som typ kläcks i december nästa år och jag då ha 8 månader på mig att komma i klännigen ?
Eller ska man vänta med bebis jobba ett par månader emellan gifta sig till sommaren och vänta med renoveringen ? vi har inte råd med allt ju !!
Ångest ångest... vad ska man göra !! gaaaaaaaaaaaahhhhhhhh... nu är de ju så att J och jag måste gifta oss snart av praktiska skäl iallfall... ni vet hus pengar barnen.... vad händer om de händer Johan nåt ?? då står jag här .... såå om de blir så att vi väntar med bröllopet så måste vi ändå gifta oss på nåt sätt , vi båda vill ha ett kyrkbröllop så de behöver ni inte oroa er för de kommer att komma.

orkar ni läsa mitt röriga inlägg?? hjälp mig nu då !

Kommentarer

Postat av: Harry

Publicerad 2008-12-17 10:45:26

Ni behöver inte gifta er för barnen och huset skull utan man kan gå till en advokat och skriva samboavtal och där få det som ni vill. Om ni inte har gjort det så bör ni göra det NU!!! För som du säger m det händer den ena av er nått så ärver barnen och inte den föräldern som lever kvar. Då kan ni bli tvungna att sälja huset mm.



Ang bröllop så går det gifta sig hyffsat billigt. Det handlar då om mycket planering mm. Vårt bröllop gick på runt 60 000kr tillslut. Då hade vi runt 60 gäster. Då hade vi en som vi känner som lagade all mat. Jag beställde en bröllopsklänning från Kina för 1300kr mm.



Ang bebis så kan du aldrig veta om du kan bli gravid igen och hur lång tid det kommer att ta osv. Nu har ni ju lyckats en gång men vem säger att det ska gå lika lätt nästa gång? Barn är inget man får, de är en gåva som är få förunnat! ;-)



Jag vet dock inte om du blev så mycket klokare av mitt svar dock!



Lycka till med vad du nu väljer.

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-12-17 10:53:57

Hehe "passa på att skaffa en bebis till december" Du är rolig du ;0)



Vad ska du plugga? Det går ju att plugga på distans, eller iallafall delvis? Kan vara rätt kul undertiden som du du går och väntar bebis isåfall...? Sen kanske du är nyutbildad när du är mammaledig och kan köra igång och söka jobb direkt efter mammaledigheten? Vad gäller kilon så ska det nog ordna sig ska du se ;0) Du har ju viktklubb... ;0)



Vill ni ha ett stort bröllop så skriv ett ordentligt samboavtal och vänta lite så det blir som ni vill!? Eller vänta med renoveringen och bebis, allt på en gång blir nog svårt...Känn efter vad ni verkligen vill, ni är ju inte lastgamla så det är ju ingen panik!

Postat av: Madde

Publicerad 2008-12-17 19:56:20

Äh! Jag säger go for it! Hitta en tjej som e villig att bära ert barn, se till att hennes kille e snickare, låt dom bo i ert hus som han renoverar som tack för att dom får bo där medans ni drar till Las vegas å gifter er a´la Elvis (givetvis måste ju tärnorna följa med)Jag menar hur svårt kan de va??



ps/ är säker på att ni snart kommer fram till vad som känns viktigast av dessa ting för er! och som en annan vis person sa.. ni e inte last gamla. kram kram

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-12-19 07:11:10

Gift er borgerligt nu typ hemma bara och så kan ni renovera och skaffa bebis som planerat. Sen när ni får råd så kan ni ha en kyrklig välsignelse med stor fest efteråt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela