Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

saknad..

Publicerad 2008-12-20 08:10:51 i Dagbok,

Idag saknar jag min stora kille massor , har t om drömt om honom i natt . tur att han kommer imorgin iaf . Jag tror de är svårt för de som inte har de som jag med varannan vecka att förstå hur man känner . I början när R va 4 år så va de jättejobbigt dels för att man hade vart han så nära så länge , de va ju han och jag liksom varje dag , och dels för att han va såpass liten .
De va en hel del tårar som föll då , från allas sidor.... som mamma är de svårt att ge upp 50% av tiden med sina barn men vanemänniskor som vi är vande jag mig ganska fort... saknaden kommer och går och ibland är de riktigt jobbigt som när de händer nåt kul,eller man ser nån rolig film mm så tänker jag ohh de här skulle R gillat . Men om jag krävde att han skulle vara här jämt så skulle jag vara ganska egoistisk , ett barn behöver både sin mamma och pappa så sålänge han har de bra så får jag bita ihop.
De primära målet för alla föraldrar är väl ändå att barnen ska vara lyckliga.... nu i juletider är man ju lite extra familjär vilket säkert bidrar till mina känslor just nu.
R ska inte vara här på jul och de känns inte bra men han kommer ha de bra så de är bara att härda ut...
Inuti mig finns de en stor sorg att jag aldrig kan ge R de som jag nu har möjligheten att ge M en mamma och en pappa som lever ihop o älskar varandra , drömmen är ju att deras liv ska vara så utan fläng mellan föraldrar på jul osv , jag har själv levt så o de önskar jag ingen ....
Därför ska han få fira jul i lugn o ro . jag kommer köra han till hans far dan före så han får vakna där han ska vara och jag hämtar han på juldagen ....
Jag känner igen mig mycket i R och i hans tankar , jag kunde inte förstå att mina föräldrar inte skulle bli ihop igen , de tog många år innan jag insåg att de skulle inte bli de två ... aldrig igen och R pratar fortfarande om mig och hans far och om vi möjligen skulle kunna skaffa ett barn så de blir ett helsyskon ;)
Jag hoppas han kommer att se M som sitt riktiga syskon vi har pratat mycket om de här med att de inte spelar nån roll utan att M är hans lillebror punkt .
Och jag tror verkligen att han känner de så men ibland kommer de frågor och undringar och hur obekvämt de än är att svar på alla dessa frågor så måste jag . Samtidigt måste jag var riktigt tydlig med att så som livet ser ut idag så kommer de att vara , jag vill inte väcka några förhoppningar av misstag .
Även om jag önskar att hans liv skulle vart annorlunda så är de bara att göra de bästa utav de vi har ,han har ju 4 vuxna som bryr sig om honom ,och de är ju positivt plus att när han är trött på mig så kan han åka till sin pappa !!
 Jag kommer alltid att känna sorg för R därför har han en speciell plats i mitt hjärta ... jag vet hur han känner och tänker och hur han grubblar , jag har tänkt exakt samma tankar när jag va liten .
Så summan är att de finns ett skäl att R inte figurerar så mycket som M i denna bloggen vissa veckor ... de gör lite för ont ibland .... att inte ha honom nära , och att skriva massor om honom driver upp dom känslorna till ytan och jag tänker inte vara en olycklig människa... jag vägrar.


mitt hjärta

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2008-12-20 08:57:35

Usch tårarna kommer när ajg läser om dina och Robins tankar och känslor. Nä, man kan inte förstå om man inte gått igenom det själv. Man kan bara försöka föreställa sig hur det kunde vara och det känns väldigt jobbigt att tänka att man inte skulle han sina barn hela tiden. Även om man ibland är mer än lovligt trött på de rackarna med. ;-) Nä, men jag tycker att ni verkar få det att funka på bästa sätt ändå.



Igår efetr läkarbesöket visade jag Alice vart Robin bor när han är hos sin pappa. Hon har lite svårt att förstå hur det hnger ihop. "Jaha där bor hans pappa, men ibland bor han hos Louise och pappa Johan med." Ja, jo så kan man ju säga med.



Kan tänka att han har mycket frågor o funderingar, det hänger ju ihop med åldern med. Men ni verkar ha en väldigt fin kille! Vi gillar honom. :-) Linnéa säger att han inte har varit i skolan på två dagar! Hon saknar honom och verkar ha råkoll på vad han gör och när han inte är där.



Ha en riktigt skön dag idag.

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-12-21 08:25:39

Känner verkligen med dig, stor kram från mig! Tänkte bara berätta att som du kanske vet så är Esko inte min riktiga pappa så då är ju inte Ida och Jonte mina "riktiga" syskon... Men det kan jag lova att så känns det inte, dom är lika mycket mina syskon som om dom varit "hela". Så det där med R och helsyskon det är inget du behöver fundera över, med tiden så kommer M vara hans helskyskon. Puss

Postat av: Lena

Publicerad 2008-12-21 21:38:34

Åhh, jag hade skrivit ett superlångt inlägg till dig gumman, men det försvann =( Men jag vill att du skall veta att jag känner med dig... Nu skall jag bara försöka sammanfatta lite till dig med!!



Jag tror verkligen att det största huvudbryret ligger hos oss själva. Rasmus ser verkligen Milla som sin helsyster till 100 %. Dom är så "äkta" som två små barn/syskon kan vara =) och så kommer det att bli med Robin och Mathias med. Det handlar inte om DNA utan att man är en familj och jag är övertygad om att det är så även hos Er.



Jag kunde känna, och gör ibland än idag att jag måste vara dubbelt så bra på allt för att kompensera att R aldrig har fått den biten av den som han borde ha fått den av. Att jag måste vara både Mamma och Pappa. Men det funkar ju inte riktigt så...



Nu har ju just detta med v/v-boende aldrig varit aktuellt hos oss, men jag förstår vilken uppoffing detta är för dig. Skulle nog aldrig palla det själv!! Din lilla kille har två föräldrar som vill ha honom hos sig och du har gett din lilla kille chansen att få en bra kontakt med båda sina föräldrar. Det är stort!! Du är världens bästa Mamma till BÅDA dina barn. Glöm aldrig det!!



Tänker på dig MASSOR och känner verkligen med dig!!

Kramar i banor, Lena.



Ops... Nu blev det visst långt ändå. Sorry!!

Postat av: Emma

Publicerad 2008-12-23 12:04:28

Kan inte låta bli att kommentera ditt inlägg.

Vi känner inte varandra men umgås i samma kretsar.

Fick sån härlig känsla när jag läste ditt inlägg.

Du är cool, känns stark och är så härligt ärlig att jag blir rörd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela