Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Back in buisness

Publicerad 2008-08-13 13:34:11 i resor,

Nu är jag tillbaka !! har mått riktigt dåligt ett par dagar ... eftervärkar och feber ...och uppepå det otillräcklighetskänslor. Undra om de heter så ?
Det är inte många som pratar om den negativa sidan med bebisar men det tänker jag göra nu . Bara för att klargöra en sak så ska jag inleda med att Mathias är den mest underbare lille kille som finns och han gör mig hel på många sätt ,,, meen när han vaknar för sjunde gången på natten är jag inte såå nöjd .. det jobbiga är också att han ibland bara skriker !! han är mätt han är bytt på ,, han borde vara nöjd ! men icke.. Ack va man bedrog sig när Mathias sov som en bebis de första dagarna !! vilken underbar bebis som sover 6 timmar på nätterna ;) nu sover vi i tre timmars pass här !!
Tro nu inte att jag inte visste att det är såhär från ca två veckors åldern till tre månaders åldern eller längre,, jag har ju en pojk sen innan så jag visste att vakna nätter och barnskrik skulle bli en del av min vardag ,, men det gör det inte mindre jobbigt för det !!
Anledningen att jag skriver detta är att jag ibland får den känslan att ALLA andras barn inte skriker och sover 12 timmars nätter från spädbarnsåldern ,, egentligen vet jag ju att det inte är så men det är lite tabu att berätta om det jobbiga utan man ska bara säga hur fantastiskt det är !!
Däremot kan jag säga att min Robin är världens finaste just nu ! han bär på sin lillebror , tröstar och matar !! mitt stora stöd . nu kör vi stenhårt 4 timmars intervaller på matningen sååå snart har vi våra rutiner .

Att få barn är fantastiskt och underbart men också jobbigt och känslosamt...att känna sig otillräcklig ÄR jobbigt... så jag utmanar alla jag känner att säga att deras barn är SJUUUKT JOBBIGA ibland och alldeles UNDERBARA ibland !!

Nu till det roliga ... fina bilder på de bästa som finns .. mina underbara ( men jobbiga ;)) barn !!


morfar o ingalill

moffa

mina älsklingar

Louise

Kommentarer

Postat av: Lola

Publicerad 2008-08-13 15:15:27

Hej sötaste:) i lööööv din blogg:) Den är med på min dagliga lista över "things to do on the internet";)

Det är verkligen skitjobbigt med spädbarn..underbart utmattande :) Ossian var en riktig odåga från 7dgr till 4 mån.. men sedan vände det:) Han har fortfarande inte sovit en hel natt. haha men åndå:) Ta hand om er! Syns på söndag!

Ta gärna med Robin om han är hos er!

Stooooor kram Lola

Postat av: marre

Publicerad 2008-08-13 20:41:36

HALLÅ? har du inte hört talas om Engla Gapstaren Ragnarsson? Skrek i 5 månader 20 tim/dygn, sov ALDRIG själv utan PÅ mig, även på DAGEN tills hon var 6.5 månader!så fort man lade henne ifrån sig vaken eller sovande började hon yla! Välvilliga (enligt min åsikt illvilliga)människor kommenterar med att jo,jo så går det när man skämmer bort. SKÄMMER BORT? jo,jo när man max får sova fyra,kanske, timmar per dygn så skulle jag gå runt men henne på händer för att få lite lugn i min arma skalle! Hon äter fortfarande på natten. VÄGRAR sova i vagnen,bil eller i någon annan säng/soffa än sin egen, men som sagt det blir bättre å bättre med tiden, nu sover hon dock själv å äter bara en gång per natt, inte fyra som innan å hon e ändå min UNDERBARA, VACKRA PRINSESSA. så, nej allt e inte alltid bra och man ska fan inte hyckla! vid kritiska tidpunkter e man inte så trevlig, men man älskar inte mindre för det! kram

Postat av: Frida

Publicerad 2008-08-13 20:56:17

OJ vad han växer! Har inte sett er på länge. Men jag förstår precis vad du menar! Livet kan verkligen kännas piss ibland, även om man älskar de små. Här är det samma visa ännu. Och han är 5 månader. Börjar bli utmattad och då är man inte så tålmodig precis. Men som jag brukar tänka: SNART ÄR HAN STOR! (När han vaknar för 20:e gången)



4 timmar mellan matningarna! Jesus, det hade aldrig funkat här. Här äts det ofta, och ingen större skillnad nu när han börjat med annan mat.



Lycka till och hör av dig om du vill ta en fika eller så någon dag, eller bara gnälla över våra ungar. ;-)

Postat av: ida

Publicerad 2008-08-14 14:08:52

Tjingeling



Som jag skrev i sms:et så är du inte ensam om att ha jobbig bebis ibland.. haha..

Så har det hållt på 6 månader här, undrar när det ska sluta???? gaaaah...

Men som sagt, dom är så ljuvliga så att när man är som piggast på dagen har man glömt den tråkiga natten..



Puss

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-08-15 05:32:59

Hej gums, ge mig nån vecka eller två så är jag nog här jag med, vi är ju fortfarande inne i de romantiska första veckorna när han äter sover och tja, typ inte gör så mkt annat. Njuter nu och inbillar mig inte att det ska fortsätta så är för evigt. Hoppas kanske inte heller för det hade varit kul att ha ett barn som är vaken liiite mer än lillskrutt är nu och är han det så blir det ju också mer att jobba med, det inser jag med!



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela