Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

ojojoj..

Publicerad 2012-10-24 09:14:00 i Dagbok,

Äntligen är de mesta av veckan förbi, jag gillar och ha mycket omkring mig men denna veckan blev de lite för mycket , jobb på söndag kväll praktik måndag morgon sen direkt till jobbet för ännu ett kvällspass, upp på tisdag för praktik .
Jag va lite mör igår kväll ;) idag är de kvällspraktik och de betyder en lugn fm med barnen :) sen ska jag baka cupcakes för imorgon är sista dagen på praktiken ... Bittersweet.. kul att komma tillbaka till skolan med mer tid hemma men trist att lämna de fina stället ... men vem vet kanske vi ses igen ?
Charlie är sååå duktig med sin potträning .. han kämpar verkligen :)) I måndags tog de kort på förskolan såå söta ! Robin tog för längesedan men de koretn har jag inte sett röken av ännu fastän jag beställt ??
 
 
Mathias ser ju för rolig ut på översta kortet , ingen hållning alls haha ! men såklart världens finaste ändå ! Charlie blev riktigt bra tycker jag.
Men seriöst priserna ? om man har tre barn som jag har så är det 1700 kr/ år !? är det rimligt ? de har ju faktiskt inte alla råd med , ska barnen i skolan bli utanför då när föräldrarna inte har råd ? de delar ju ut småkort till varandra så de blir ju uppenbart vilka som inga har ... snacka om att segregera barnen :((
Nä antingen får de bli billigare eller så räcker det att fotats var tredje år .. men de är ju bara mitt tycke även om jag såklart tycker de är kul med kort och har råd med det så känner jag för de som inte har den möjligheten.. jag menar man får ju inte ens be föräldrar om en tjuga för en klasskassa egentligen , nu görs ju detta ändå men man kan inte kräva det just för att vissa inte har råd så bestämdes ju det.
Men skolfoton för 500-600 kr de är okej bara för att det är frivilligt att köpa ? men de är klart att de stora barnen vill ha och byta med varandra ... jajajaja va tjötig ja är ;))
 
Trevlig onsdag to y´all

Kommentarer

Postat av: Simone

Publicerad 2012-10-24 22:37:50

Pratade också om dessa priser hemma. Tänk så billigt det skulle kunna göras om någon i personalen tar bilderna istället för firma och trycker upp varsin karta till barnen. Vilka andra företag bjuds in för att göra direktreklam mot barn?

Svar: precis :) de är inte helt okej detta egentligen , vi som har möjligheten att köpa tycker ju givetvis att de är skoj men jag vurmar för de som inte kan ! jag tror på nya lösningar ! och de lär komma :)
Louise

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela