Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

lycka..

Publicerad 2011-02-01 09:50:05 i Dagbok,

Såg en serie igår som jag följer , där sa de en tänkvärd sak .. "happiness is not a destination it`s a state of mind". Sant ... om man inte hela tiden ser lycka som ett slutmål tex bara om jag får den bilen blir jag lycklig , bara jag åker på den resan blir jag lycklig , bara om jag blir smal blir jag lycklig..
Bättre att se lycka som sinnestillstånd som kommer och går och de är helt okej , ibland är jag lycklig , ibland är inte det ! Jag tror man skulle finna lyckan oftare då :)

Snart kommer Therese på en STOR latte ( behövs ) , lite mysig regnfika med småkottarna :)

Kommentarer

Postat av: L

Publicerad 2011-02-01 10:28:44

Åhhh Louice det är så sant! Jag ser lyckan i de små "sakerna" nu, och det gör sån skillnad. Detsamma gäller tacksamhet tycker jag. Är man tacksam så är man lycklig. Och det är jag inte pga snygga prylar eller en het bil, utan att få vara tillsammans med dom jag älskar och att vi får vara friska och må bra. Kraaaam.

Postat av: Ida

Publicerad 2011-02-01 23:10:15

Håller med. Men kan inte förneka att jag blir mindre lycklig av t ex resor ;)

Postat av: Marlene

Publicerad 2011-02-25 17:32:16

Jaså du har borstat av dammet från bloggen o kommit i gång igen! :p



Ja det verkar inte sämre än att de blir så! :)

Postat av: ida

Publicerad 2011-02-27 09:39:46

Bloggtorka igen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela