Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Hjälp !!!

Publicerad 2008-01-29 18:46:29 i Allmänt,

Jag har under större delen av min graviditet haft problem med att sova ... detta ter sig som så att jag somnar tidigt kring nio -tio sen vaknar jag till vid tolv ... Sen är det kört .jag ligger och stör mig till döds på att Johan snarkar , jag kan inte sluta tänka på det !! Så jag börjar med att putta till honom då och då så han tystnar lite.... Ibland somnar jag där och sagan tar slut ....
Men ibland slutar den inte där ... då ligger jag och retar mig på att han sover gott medans "stackars" jag minsann inte får en blund ! Sen brukar jag komma på den enastående idèn ( tänk på att detta är kring tre snåret ) att om jag ska vara gravid och inte få sova så vill jag inte ligga och lyssna på hans snarkningar så jag brukar helt brutalt  kicka ut han ur sängen ...
Inatt tog han sin kudde å traskade med mycket mutter in i Robins säng efter det jag gett han en rejäl utskällning ... Imorse bad han om ursäkt ( hmmm ja borde med ? neeej ) för sin korta stubin !! Stackarn ..
Någon mer som haft problem med sömnen under graviditeten !? vad ska jag göra ! jag blir tokig snart!!

Louise

Kommentarer

Postat av: Marlene

Publicerad 2008-01-29 21:32:54

Du hänger med mig på ett täningspass så lovar jag att du kommer sussa gott sen! ;p

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-01-29 23:58:57

Neeej du är inte ensam! Jag har haft en period då jag somnat runt 22, vaknat vid 2 och har legat vaken till fem-sex. Man blir ju smått tokig!!! Man är som ett lik på jobbet och det enda man vill är att folk ska se hur pigg och fräsch man är "trots" att man är gravid hehe... Det verkar ha gett sig nu (tur för Niklas jobbar natt, även om man stör sig på saker så är det faktiskt skönare att inte vara ensam mitt i natten!)

Såg att du fått tid för ultraljud, spääännande!!!! Ska ni ta reda på vad det är för nåt ni har i magen?? :0)

Kram och tack för reklamen :0)

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-01-30 12:21:43

NU ska adressen funka, det tog ett tag innan jag såg att jag missat ett G, suck... Tack för tipset, jag går ju alltid in från min snabbadress själv...

Nej vi kommer inte ta reda på vad det är för nåt. Niklas var lite sugen allra först men ändrade sig, jag vill inte alls, känns som att förlossningen blir mycket mer spännande om man får sin överraskning sen när det är klart!

Men skulle det mot all förmodan vara två så gör vi det nog av rent praktiska/ekonomiska skäl, då kanske man vill förbereda mer innan för att göra det smidigt...?

Snart dags att jobba, skulle kunna krypa ner i sängen eller sitta i myskläder framför datorn jääämt känns det som, särskilt som Niklas är ledig menmen, det är bara att pallra sig iväög och det är ju alltid skitkul när man väl masat sig dit...

Hoppas dagen blir grejt! Kramkram

Postat av: Mathilda Igen...

Publicerad 2008-01-30 12:35:30

Herregud jag insåg nu att du ju skrivit vad felet var, läste bara det första. Jag måste verka vara en jääävligt vass tjej hahaha, okej jag bjuder på den! Kram

Postat av: ida

Publicerad 2008-01-30 20:32:52

Men gumman.. :-)
Man blir fruktansvärt frusterad när man inte kan sova... Kan du inte gå ut å titta på tv eller nåt då på natten? Brukar ju vara sövande..
Har nog haft tur med min sömn under graviditeten.. Sovit gott fram till v 35 ungefär, sen började jag få myrkrypningar å hade 2 helvetes veckor med nada sömn! Men började då käka järntabletter å nu sover jag som ett barn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela