Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

lugn o ro

Publicerad 2008-12-15 09:38:52 i Dagbok,

Här hemma är de tyst och lugnt ... J sover och M sover ... då är de datortajm. Igår åkte vi hem till Johans mor o far en stund annars va de inte mycket som skedde . En härlig adventsfrukost hade vi på morgonen. Idag ska här bakas , jag ska ju på tjejkväll imon och då ska alla ha med sig ett bidrag , jag ska ha bröd,ost och julgotta, tänkte jag skulle baka bröd och göra rocky road.
Sen ska alla ha med sig en juleklapp för 100 dolares så jag får vällan åka till torp oxå.. Skönt att J är ledig så jag har lite tid till de med . M är ju en ganska nöjd bebbe men han har ju sina moments under dagen . Idag skulle jag haft sovmorgon men jag hörde hur M grinade här nere så halv åtta gick jag ner och tog han. Jag tycker lite synd om J som inte alltid duger för M på morgonen , han har svårt att få han att somna och då blir han övertrött o ohanterlig men de vänder snart .
R åkte till sin far igår så jag ska även passa på att slå in lite klappar ikväll hade jag tänkt.Hur går de för er har ni handlat klart ?
Sen måste jag passa på att rekommendera viktkoll.se en sån bra sida , de är inte särskilt jobbigt att gå ner i vikt med hjälp av den ... man får äta allt men inte mycket man klickar bara i vad man tänkt äta till middag så ser man hur mycket man kan äta . jag är inte hungrig alls längre för man äter ofta men lite och de allra bästa är att jag inte behöver laga speciell mat till mig jag tar bara lite mindre.
Nu har jag då ingen våg vilket är ett måste egentligen då man ska väga sig en gång i veckan men tror att tomten har en till mig så jag får tåla mig lite...
Dock har jag tappat två tre cm på midjan ! så jag har säkert tappat ett kilo eller två ....lovely och tack Mathilda för coachingen :))


Glad kille med en fin träningsoverall ..present från pappa





lägg av nu för tusan !!

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-12-15 10:11:00

Vassegod :0))) Härligt att du fått fix på det!



Här är det tvärtom sen en vecka tillbaks och vi hoppas att det vänder snart, F baaara gnäller när han är med mig. Med N kan han ligga på golvet och vara nöjd och glad och tjoa och tjimma men med mig då ska han bara upp, upp, upp, en riktig mammagris som bara gnäller och gnäller så jag blir tokig när han ligger på golvet! Funkar väl men känns lite orättvist :0( Vill ha tillbaks min goa glada positiva kille!



Nästan alla julklappar är klara här, vi åker neråt på torsdag och ska på varsin julfest innan så det blir lite pyssel och papp med gran mm ikväll :0))



Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela