Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

torsdag..

Publicerad 2010-12-02 09:36:31 i Dagbok,

Torsdagar är ju såklart en favoritdag i detta huset får då kommer pappan hem :) Idag fick jag en släng av städenergi och har snart städat klart huset ... tråkigt men skönt !
Dagen idag kommer förhoppningsvis bestå utav lite utelek ... jag saknar luft men de är himla satans kallt för lilleman ute nu ... M klarar väl sig en stund dock.
De verkar lite som om de kommer bli en tråkdag för jag har ju ingen bil denna veckan och nu har M:s koppor torkat så de borde vara okej att ge sig ifrån väggarna hemma !

Jag har tänkt på en sak ...hade vi bara vart liiite rikare hade jag nog tusan anställt en nanny var fjärde helg ca .... man blir ju inte sämre föräldrar av att barnen är med någon annan och förmodligen har de apkul !!
Tänk... drömmer... ensamtid med mannen ...bio , middagar , sova hela natten hela morgonen ... fixa o dona utan barn.... bli en bättre förälder när man ses igen , jag älskar att vara med mina barn hade nog gillat de extra mycket efter en längta helg ! Jg vill att mina barn ska gilla och vara med andra lika mycket som med mig , jag tror att de blir starka och självsäkra individer av det . (dags att börja jobba extra?)

Näää tummen upp för alla som har råd och kan ha egentid en helg i månaden ( eller oftare såklart) ... go for it !

idag kommer denna goa man

 

och på söndag kommer denna godingen !

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-12-02 10:13:24

Äh sånt struntprat! Lämna bort barnen till en nanny, har aldrig fattat det! Alldeles för ego i mina öron! Man skaffar ju barn för att man vill ha dem, alltid hos sig! Sen att de ibland sover hos mor å farföräldrar är en nog så bra lösning! :) nä så där håller jag inte med dig min älskade vän ;)!

Egentid, vilket dravel! Det bästa som finns o det mest avkopplande som finns är ju när hela familjen är tillsammans! Egentid får man ju på jobb, träning med mera!



Pöss

Postat av: louise

Publicerad 2010-12-02 10:23:47

ääää såklart blir man bättre mamma av att inte alltid ha barnen ! sen har ni ju ganska fantastiska morföräldrar med eller hur ? vi kanske lämnar bort våra barn tre ggr per år ! kan ju säga att ni har typ fyrdubbla barnvakt mot oss så jag tycker att en annan person oavsett om de är en mormor eller ej skulle kunna vara med barnen .. de är ju inte alla som ahr de som er vettu

Postat av: Ida

Publicerad 2010-12-02 10:47:02

I see what you menar baby! Men jag hade aldrig anställt en nanny ändå! :) sen att andra gör det är ju deras ensak.

Postat av: angela

Publicerad 2010-12-02 11:19:04

Jag kan va din nanny en helg varannan månad!! Kom med dom bara!! Gratis men då får du ta mina hjärtan nån natt ibland oxå:-) kyss

Postat av: Ida

Publicerad 2010-12-02 11:23:09

Japp, hon har ju en massa gratis-nannys runt omkring sig! Hihi!

Postat av: Frida Jensen

Publicerad 2010-12-02 18:58:39

Jag tror att jag ska se över utbudet på bra nannys om Jocke fortsätter med fotbollen, för då behöver jag det när vi har möte på jobbet; varannan måndag. Man vill inte alltid be om hjälp från mormorn som har mycket med sitt med. Så för att få ihop livet behöver jag nog hitta en bra hjälp. :) Men det ska nog inte vara några problem. Så kan du ta henne med. ;)

Postat av: louise

Publicerad 2010-12-02 19:24:08

låter grymt fridan !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela