Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

cyberfreak ?

Publicerad 2010-12-07 17:13:41 i Dagbok,

Idag har jag ändå vart med om en rolig grej som bara kan ske i cyberspace :) för ett år sedan i oktober gjorde jag mitt sista inlägg innan jag började igen förra veckan .
Då bloggade jag om att jag skulle göra en hemmagjord halv special ... för att piffa inlägget googlade jag på desamma och tog första bästa bild på en halv special , förra veckan fick jag en kommentar att jag lånat en bild av nån annan och att jag borde länka till den personen eller ta bort bilden .
Jag trodde de va ett skämt eftersom alltså vem fan bryr sig om man lånar en bild på en korvjävel ? Jag hade defenitivt fattat grejen om de va en bild på en person eller barn eller nåt annat personligt , iallafall så ignorerade jag hela grejen.
Idag fick jag ett mejl från blogg.se att de va anmält och att de tagit bort bilden från mitt inlägg :) skrattretande men föga intressant ... jag kollar då in denna personens sida och ser att han har gjort ett lååångt inlägg om saken och kallar mig för slödder ?? ...

Kallar mig för de ??? kolla in denna personens sida är ni snälla och kolla vem han är så han iallafall får ut nåt av sitt halvdags arbete :))

check this out !

Kommentarer

Postat av: angela

Publicerad 2010-12-07 17:31:24

Känns som att datanörd är ett ord som poppar upp:-) Hahaha sicken tönt! Hoppas han e nöjd nu när han fått sin körv tebax;-)

Postat av: Ida

Publicerad 2010-12-07 17:32:11

HAHA!!!

Där fick jag dagens första skratt! Hahaha!!



Louise, you bad girl!!

Han verkar ju inte riktigt klok i huvudet!

Postat av: Frida Jensen

Publicerad 2010-12-07 18:24:04

Undrar om man inte kan anmäla honom för kränkning och förtal? Stenungsundssubba?! Jag dööööööööör!!



Undrar hur han har kunnat hitta sin korvbild egentligen...

Postat av: Frida Jensen

Publicerad 2010-12-07 18:26:28

Förlåt: stenungssundsslöddret var det visst.

Snacka om att gå för långt.

Postat av: louise

Publicerad 2010-12-07 18:42:04

haha !! subba hade vart bättre än slödder ... okej white trash men slödder ..icke !

Postat av: Cissi

Publicerad 2010-12-07 18:42:23

Vill inte på ngt sätt försvara korvmannen, utan bara informera! I min bransch (media) är det väldigt viktigt att man inte använder andras bilder, har faktiskt bara väntat på att en debatt av denna typ ska ta fart i bloggvärlden då det är väldigt känsligt. Det handlar om uphovsrätt och kan sluta med att man får betala ganska mkt pengar. Vi måste betala för alla bilder vi lägger ut och har upphovsrätt till alla bilder vi tar själva. Kan vara bra att veta! (som sagt inte min åsikt utan bara info)

Postat av: louise

Publicerad 2010-12-07 18:50:08

ja lite så är de ju såklart att man lånar hit o dit men när de gäller vanliga bilder osv så är de ju rätt många som lånar , länkar och förstärker inlägg vilket oftast uppmanas !

man kan faktiskt låsa sina bilder så att de inte går att kopiera om man är noggrann .. men visst de är allt rätt att man ska fråga ...undra om många gör de ?... ps han är fortfarande en töööööönt !

Postat av: cissi

Publicerad 2010-12-07 19:41:30

;)

Postat av: Mathilda

Publicerad 2010-12-07 21:11:44

Louise you´re a bad bad girl!

Postat av: konstit

Publicerad 2010-12-08 00:24:28

Det hade varit väsentligt trevligare om den här "konflikten" fått en annan lösning, men sånt är livet ibland... i backspegeln kunde både du och jag agerat annorlunda, men så blev det inte.



Jag antar att både du och jag har lärt något på vägen, "Cissis" kommentar är väl egentligen rakt på sak och så borde jag nog fört fram mitt ärende till dig till och börja med.



Med vänlig hälsning

Tööönten - som i övrigt vill tro att vi under andra omständigheter sannolikt skulle anse varandra för ganska "ok"

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-12-09 17:18:45

OOUUPS!

;)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela