Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Stormen Sandy?

Publicerad 2012-10-29 09:43:09 i Dagbok,

Har vi fått en släng av stormen Sandy också ? Usch tänker på de i Usa som blir drabbade , tänk att förlora så mycket pga vädrets makter...
Idag är jag och barnen lediga fastän jag egentligen inte har tid men de är kontroller på Bvc och denna dagen är ändå den bästa om jag ska välja en ledig dag denna veckan .
Livet har verkligen förändrats på ett år för oss, flera personliga tragedier har vi vart med om och ändå lyckats ta oss vidare... Mitt liv är nog de som förändrats mest i och med skolan så har jag fått massa nya perspektiv och känner att jag vet vem jag är på ett helt annat sätt , de har skett gradvis under flera år såklart men skolan har verkligen påverkat mig mycket.
Psykiatrin jag läser gör att jag kan se på mig själv och mina värderingar mer kritiskt , att allt jag tycker och tänker inte är rätt utan att det finns flera sidor och att man måste sätta sig in i olika perspektiv för att få en helhetsbild.Jag har också fått tankar om vad och vilka människor som ger mig positiv energi och vilka , vad jag ska lägga min energi på.
Det kanske inte kommer resultera i de bästa de vet jag inte men jag har en tanke kring det... Om jag ältar och tänker på en massa som jag får lite ont i magen av så måste jag utesluta det , jag känner att efter detta året så kan jag mer stå för det jag vill förändra, de kanske inte kommer gå obemärkt förbi att man gör vissa förändringar i sitt liv när de gäller vilka man satsar på som ger en bra härlig energi och gör att man känner sig som en del i något större , att man är viktig för någon men nu känner jag att jag kan ta den diskussionen om den kommer för jag står för det , de kan gälla familj ,jobb , vänskap men de är ju ändå jag som måste må bra om jag ska kunna få någon annan att må bra ... make sense ? Kanske bara för mig , jag talar kanske lite i gåtor men jag kände att jag ville skriva om min själsliga resa de senaste :) låter djupt va ;)
 
Snart ska jag på min goa vän Marielles 35års fest och de ska verkligen bli roligt att träffa gamla härliga vänner ! Sen ska jag ha goa vänner här på middag och vin och sen är det bio på gång också.... Julklappar måste också handlas ! Och en ny kurs börjar i skolan där vi ska göra fältarbete på kriminalvården , barn och ungdomspsykiatri och musslan ... kommer bli kuuul !!
 
Good times is coming baby !
 
 
snart e julen här ! mysigt :)) julen - 10

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2012-10-29 10:47:18

Du e klok min vän. D skadar inte att stanna upp och tänka efter vad som betyder nåt och satsa på d. Det blir lätt att man ältar och lägger tid på sånt som tar energi. Dina funderingar väcker många tankar!!
pöss

Svar: precis Anna ! du fattar grejen :) in med de bra och ut med de dåliga ... men man får nog tänka till innan ... de är inte säkert att det är självklart vad som ska bort :) magkänslan får styra :) kramar
Louise

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-11-05 19:01:47

Av händelse snubblade jag in här. Jag hade bara tänkt smyga lite, men jag tycker om det du skriver, så jag lämnar ett tassavtryck här =) Jag håller med dig om det du skriver...

Svar: fin blogg du har :) numera är du på min lista ! och du fixar operationen , du är en av de starkaste jag vet , de finns inget du inte fixar . kramar
Louise

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-11-06 13:47:55

Fick plötsligt ett gäng ögonfransar i ögat nu ;) Tack, dina ord värmer mer än du anar. :* Va rädd om dig och dina sötnosar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela