Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

sista sommaren..

Publicerad 2011-01-06 07:27:42 i Dagbok,

Ja detta blir sista sommaren som mammaledig , jag börjar jobba 25 % nu , bara helger och till hösten hoppas jag på att jag kommer in på högskolan ! De verkar som om de gör om lärarutbildningen just nu så än så länge kan man inte söka ?
Ska ta mig in till infoteket snart och få lite hjälp tror jag :)

Iallafall så känns det väldigt dubbelt just nu ... längtar ihjäl mig efter lite nya utmaningar och att de ska hända något samtidigt som jag vet att jag kommer sakna denna tiden och säkert undra varför jag inte njöt mera av desssa åren :) Tänker njuta till fullo detta sista halvåret av ledighet och min lilla knodd.

Tre år och ett halvt år har jag varit hemma med barnen i augusti ! utmanade , underbart och faktiskt en riktig ynnest ! de är långt ifrån alla som kan ge sina barn det . Med Robin var jag hemma inte ens ett år innan jag började studera , men han var hemma med sin farmor ett år till innan han började hos dagmamma så han hade de ju väldigt lyckat !

ååå nya kapitel väntar , nya vänner , nya utmaningar ( bara det att komma iväg i tid med två småttingar på morgonen )

Hoppas verkligen att jag kommer in nu , annars måste jag jobba ett år till och söka sen och de känns väldigt avlägset .

hoppa hoppas !

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-01-06 10:00:24

Jag håller tummarna på att du kommer in//Kram

Postat av: Ida

Publicerad 2011-01-06 11:10:22

Hjälp, har du varit hemma så länge då? Shit vad tiden går!!!!!!!

Har dom ingen antagning på vårterminen oxå?

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-01-06 11:36:25

Flera högskolor har inte fått godkänt för den nya lärarutbildningen. Nu har dom några veckor på sig att göra en ny asnökan.



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=4258069

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela