Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

matblogg?

Publicerad 2011-01-18 18:30:46 i Dagbok,

Ja just nu känns de som jag driver en matblogg :) men jag tänkte recensera denna kassen då de verkar finnas intresse av att veta hur maten är osv ! Marielle kassen kostar 749 kr för fem måltider , första kassen kostar 499 och man binder inte upp sig så man kan ju alltid testa en kasse och sen sluta . måltiderna ska vara för 4 vuxna men av de här dagarna att döma så skulle minst 5 vuxna bli apmätta ! Jag , Robin och Mathias åt idag och de blev tre stora matlådor över :)

Idag åt vi röd currygryta med skinka och massa goda grönsaker .. de va jättegott och barnen gillade det , Robin petade ur minimajsen och sugarsnapsen annars fick rätten godkänt av även honom !

recept

1 st sötpotatis
1 st lök
ett paket minimajs
ett halvt paket sugarsnaps
600 gr strimlat kött (skinka fick vi men det hade gått utmärkt med fläskfile eller kyckling)
1 msk färsk ingefära
1 msk röd currypasta
2 st vitlöksklyftor
1 burk kokosmjölk ( det stod en halv men jag vill ha mycket sås)
2 dl vatten
1 st kycklingbuljong


principen är enkel ..använd en stekgryta fräs köttet för sig och grönsakerna för sig så allt får en god stekyta , blanda samman allt och låt puttra 5 min.
servera med ris

prova de va verkligen jättegott!!


på tal om baseball så går det bättre för M på förskolan nu ... weeihaaaa ! snart är denna perioden över hoppas jag :) imorgon blir de långpromenad med Angela och lämna på förskolan ..hoppas på skönt väder !

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2011-01-26 08:37:19

Hur var dem andra maträtterna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela