Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

tårar och förkyld Charlie

Publicerad 2010-12-17 16:36:33 i Dagbok,

Usch va han är förkyld o grinig den lille ! Ge mig tålamod ! Hittade en text som ja skrev för två år sedan och tårarna bara rinner , exakt samma känner jag ännu och kommer alltid känna ....

här dec 2008

Idag saknar jag min stora kille massor , har t om drömt om honom i natt . tur att han kommer imorgin iaf . Jag tror de är svårt för de som inte har de som jag med varannan vecka att förstå hur man känner . I början när R va 4 år så va de jättejobbigt dels för att man hade vart han så nära så länge , de va ju han och jag liksom varje dag , och dels för att han va såpass liten .
De va en hel del tårar som föll då , från allas sidor.... som mamma är de svårt att ge upp 50% av tiden med sina barn men vanemänniskor som vi är vande jag mig ganska fort... saknaden kommer och går och ibland är de riktigt jobbigt som när de händer nåt kul,eller man ser nån rolig film mm så tänker jag ohh de här skulle R gillat . Men om jag krävde att han skulle vara här jämt så skulle jag vara ganska egoistisk , ett barn behöver både sin mamma och pappa så sålänge han har de bra så får jag bita ihop.
De primära målet för alla föraldrar är väl ändå att barnen ska vara lyckliga.... nu i juletider är man ju lite extra familjär vilket säkert bidrar till mina känslor just nu.
R ska inte vara här på jul och de känns inte bra men han kommer ha de bra så de är bara att härda ut...
Inuti mig finns de en stor sorg att jag aldrig kan ge R de som jag nu har möjligheten att ge M en mamma och en pappa som lever ihop o älskar varandra , drömmen är ju att deras liv ska vara så utan fläng mellan föraldrar på jul osv , jag har själv levt så o de önskar jag ingen ....
Därför ska han få fira jul i lugn o ro . jag kommer köra han till hans far dan före så han får vakna där han ska vara och jag hämtar han på juldagen ....
Jag känner igen mig mycket i R och i hans tankar , jag kunde inte förstå att mina föräldrar inte skulle bli ihop igen , de tog många år innan jag insåg att de skulle inte bli de två ... aldrig igen och R pratar fortfarande om mig och hans far och om vi möjligen skulle kunna skaffa ett barn så de blir ett helsyskon ;)
Jag hoppas han kommer att se M som sitt riktiga syskon vi har pratat mycket om de här med att de inte spelar nån roll utan att M är hans lillebror punkt .
Och jag tror verkligen att han känner de så men ibland kommer de frågor och undringar och hur obekvämt de än är att svar på alla dessa frågor så måste jag . Samtidigt måste jag var riktigt tydlig med att så som livet ser ut idag så kommer de att vara , jag vill inte väcka några förhoppningar av misstag .
Även om jag önskar att hans liv skulle vart annorlunda så är de bara att göra de bästa utav de vi har ,han har ju 4 vuxna som bryr sig om honom ,och de är ju positivt plus att när han är trött på mig så kan han åka till sin pappa !!
Jag kommer alltid att känna sorg för R därför har han en speciell plats i mitt hjärta ... jag vet hur han känner och tänker och hur han grubblar , jag har tänkt exakt samma tankar när jag va liten .
Så summan är att de finns ett skäl att R inte figurerar så mycket som M i denna bloggen vissa veckor ... de gör lite för ont ibland .... att inte ha honom nära , och att skriva massor om honom driver upp dom känslorna till ytan och jag tänker inte vara en olycklig människa... jag vägrar.

den enda skillnaden nu är aatt Robin,Mathias och Charlie verkligen är riktiga syskon de bråkas och allt syskonligt som de kan vara ! ;)


WHAT THE F**K

Jag va på vc i morse för att få nåt för min hosta , som alltid när jag kommer dit har jag redan diagnostiserat mig själv och jag vet precis vad jag behöver .
Förra året ville jag ha kåvepenin för jag visste att jag hade halsfluss ... tre odlingar senare vad får jag då jo kåvepenin... tänk om dom hade lyssnat på mig ;)

Iallafall idag va mitt mål cocilliana.... vi får se sa dom till mig de kommer finnas ett recept på apoteket kl 5 då får vi se vad Doktorn tyckte va bäst .....
kl halv sex va jag på apoteket med ljuva drömmar om en hostfri natt ... INGET RECEPT !! VA FAN !!


inställda planer

vem är emot mig egentligen ?? vi som skulle firat en jätte mysig nyår med Ida,lisa och familjerna.... idag fick vi ställa in :(( hela familjen har hosta ,feber och en rejäl förkylning !!
Vi får fira hemma i ro... trist men sant ... herregud va sjuka vi vart de sista ,jag kan inte minnas sist de va såhär illa ... aja J är ute och fixar de sista , champagne , fyrverkerier mat ostbricka godis ....
R är ju här över nyår så de får bli familjespel och mys bara.... va ska man göra ?? nu ska vi tamig... bli ordentligt friska !!

halloj!!

Dagen idag får spenderas inne , då jag är lite sjuuuk ...igen !! Jag va på middag hos Frida igår (tack för den superba maten!) kände mig inte på topp hade lite ont i halsen och kände mig allmänt lite kass ... så jag försökte hålla mig ifrån barnen och jag gick hem redan vid sju ... de är inte likt mig då de vankas goda kaffedrinkar...min favorit ... när jag kom hem satt vi o kollade på körslaget sen avgick jag i säng ... med feberfrossa ... har legat och frusit och svettats vartannat i natt men nu känner jag mig lite bättre .

R hade Linnea på sleepover inatt , dom la sig och kollade på film efter körslaget och jag hörde hur de snattrades till en bra bit efter elva sen blev de tyst :) mysigt att ha kompisar som sover här.
Jag sa till Frida igår at de blir värre när dom frågar om dom får sova över när de är 14 ;)) då får man stå med tratten mot dörrn ...hehe

Jag hade oxå finfrämmat på dagen av Madde och Tolly ... herregud de är typ 2 år sen jag tfäffade min gamle vapendragare Linda !! Hon ska till Indien på praktikresa nu snart ... spännande....
Nää nu kryper jag ner i soffan och vilar medans M vilar ... som förresten va en underbar mönsterbebis ända till sju hos Frida igår !! fina unge...

R spelar Fifa och slappar ...han har önskat taco idag för han fick så god sås hos Frida igår så de får bli en favorit i repris !! vad gör ni idag ??

lycka..

Gårdagen va helt underbar , vi hade de så mysigt på våran lilla julaftonskväll! Först åt vi kalkonmiddag (har kvar mat till ett helt kompani) sen va de klapputdelning... Vi bestämde att vi skulle öppna ett och ett så alla fick kolla och beundra paketet , annars så slits de bara upp utan att man vet vem man fått de från. så vi turades om jag fick tofflor,läppglans, en skål och pengar från pappa. J fick whisky och simpson muggar från barnen , M fick skallror i massor och pengar... Sen va de ju R... han fick massor !! nya fotbollsskor , zlatan matchtröja, benskydd ,fotbollsstrumpor, han hade oxå fått drömfångare och zlatankalender av mormor och morfar Johnny.....cluedospelet,fotbollshalsband, pulka,mössa, böcker ,pennor,pengar mm han va jättenöjd !!
Vi andra har hunnit få lite andra paket på julafton bla alkomätare, handväska , våg ,schampoo,slipmaskin ,åkpåse , badponcho mm
Iallafall... klappöppningen tog ett tag sen la M sig och vi satte oss till rätta med cluedo och godis! de va ett sånt dvd spel , de va så mysigt vi spelade i tre timmar sen va klockan såpass att de va nanitajm...
R gick upp med sina grejer och va borta ett bra tag ... så jag fick gå å kolla vad han pysslade med ! då hade han bärt upp alla sina nya grejer och lagt dom på rätt ställe han hade ochså lagt alla sina fotbollsgrejer på ett ställe lite som ett altare ... haha ... han va så glad och nöjd! underbart att se !!
Kunde inte önskat mig en mysigare lilljul än denna , tror vi ska införa de där med sällskapsspel på julkvällarna de är ju jättemysigt , detta spelet va från 9 år så de va roligt för alla inte bara R...

Idag har vi blivit bjudna till Frida och Jocke på middag , J jobbar ju som vanligt då de händer såna här mysiga saker !! han är lite ledsen över de.
Men jag och R och M går dit iallafall ... ska bli gott och trevligt. jag lägger in lite kort senare på kvällen igår.

strålande jul

vi hade en jättemysig julafton igår . Den bjöd på härlig mat, trevligt sällskap , glada ungar och ett räfflande julklappsspel !! De enda som fattades va Robin men han kommer idag så då blir de lilla julafton med kalkonmiddag och klappar ..











Som ni ser en alldeles ljuvlig afton ! nästa afton ska spenderas med Ida , David, Lisa och Richard !! ska vi spela singstar kanske ?? vad tycker ni ?? Då ska min fina R vara med också så de kommer bli toppen .

från oss alla till er alla....

En riktigt god jul !


juletider

jaaa nu är de här .. juletiderna ... lite stressande men mysigt , vi har klätt granen (o sett johan få ett psykbryt över ljusen som även i år inte fungerade ;))
Den blev fin fastän jag precis som Frida hade svårt att låta R sköta beklädningen sååå resultatet är tt vi både har rött ocg silvrigt glitter i den .... ve o fasa !! men men ....
Igår hade vi förjulafton här med mamma och Johnny , vi åt tacopaj och fick paket . M fick matsetet från lundmyr som jag så länge har önskat mig !!
R fick zlatan almenacka.en samlarbil och en drömfångare ... precis vad han ville ha . idag ska här göras köttbullar och tunnbröd annars är de lugnt idag , skönt.
Om ni vill se fina bilder på M så gå in på Malles sida , hon är ju så duktig , hon va här och hälsade på igår ... härligt med spontanbesök tycker jag !!

sååå god jul alla söta

saknad..

Idag saknar jag min stora kille massor , har t om drömt om honom i natt . tur att han kommer imorgin iaf . Jag tror de är svårt för de som inte har de som jag med varannan vecka att förstå hur man känner . I början när R va 4 år så va de jättejobbigt dels för att man hade vart han så nära så länge , de va ju han och jag liksom varje dag , och dels för att han va såpass liten .
De va en hel del tårar som föll då , från allas sidor.... som mamma är de svårt att ge upp 50% av tiden med sina barn men vanemänniskor som vi är vande jag mig ganska fort... saknaden kommer och går och ibland är de riktigt jobbigt som när de händer nåt kul,eller man ser nån rolig film mm så tänker jag ohh de här skulle R gillat . Men om jag krävde att han skulle vara här jämt så skulle jag vara ganska egoistisk , ett barn behöver både sin mamma och pappa så sålänge han har de bra så får jag bita ihop.
De primära målet för alla föraldrar är väl ändå att barnen ska vara lyckliga.... nu i juletider är man ju lite extra familjär vilket säkert bidrar till mina känslor just nu.
R ska inte vara här på jul och de känns inte bra men han kommer ha de bra så de är bara att härda ut...
Inuti mig finns de en stor sorg att jag aldrig kan ge R de som jag nu har möjligheten att ge M en mamma och en pappa som lever ihop o älskar varandra , drömmen är ju att deras liv ska vara så utan fläng mellan föraldrar på jul osv , jag har själv levt så o de önskar jag ingen ....
Därför ska han få fira jul i lugn o ro . jag kommer köra han till hans far dan före så han får vakna där han ska vara och jag hämtar han på juldagen ....
Jag känner igen mig mycket i R och i hans tankar , jag kunde inte förstå att mina föräldrar inte skulle bli ihop igen , de tog många år innan jag insåg att de skulle inte bli de två ... aldrig igen och R pratar fortfarande om mig och hans far och om vi möjligen skulle kunna skaffa ett barn så de blir ett helsyskon ;)
Jag hoppas han kommer att se M som sitt riktiga syskon vi har pratat mycket om de här med att de inte spelar nån roll utan att M är hans lillebror punkt .
Och jag tror verkligen att han känner de så men ibland kommer de frågor och undringar och hur obekvämt de än är att svar på alla dessa frågor så måste jag . Samtidigt måste jag var riktigt tydlig med att så som livet ser ut idag så kommer de att vara , jag vill inte väcka några förhoppningar av misstag .
Även om jag önskar att hans liv skulle vart annorlunda så är de bara att göra de bästa utav de vi har ,han har ju 4 vuxna som bryr sig om honom ,och de är ju positivt plus att när han är trött på mig så kan han åka till sin pappa !!
Jag kommer alltid att känna sorg för R därför har han en speciell plats i mitt hjärta ... jag vet hur han känner och tänker och hur han grubblar , jag har tänkt exakt samma tankar när jag va liten .
Så summan är att de finns ett skäl att R inte figurerar så mycket som M i denna bloggen vissa veckor ... de gör lite för ont ibland .... att inte ha honom nära , och att skriva massor om honom driver upp dom känslorna till ytan och jag tänker inte vara en olycklig människa... jag vägrar.

Kommentarer

Postat av: L

Publicerad 2010-12-18 10:20:25

Tänker på dig! Kan INTE ens föreställa mig någon av mina på bara 50 %. Du är fantastisk som ändå försöker se det ur allas perspektiv. Mins när du skrev detta inlägget... Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela