Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

halloj i vårvädret !!

Publicerad 2009-03-18 15:03:51 i Dagbok,

Ett sånt härligt väder då ! Jösses... blir en sväng till lekplatsen om en stund o njuta vädret ... äntligen skulle jag vilja säga. Igår va vi ju på bvc o lillen har inte gått upp särskilt mycket .. 100 g drygt på två månader men han har ju vart sjuk och han har ju en del att ta utav ;)
Idag va de mamma-barnfika hos Lisa . Hon bjöd på lunch sååå gott att slippa laga . Och allt är ju godare borta , knepigt. Robin fick till sin stora glädje hänga med Jock , Linnea  och Alice till badhuset efter skolan så han är nog nöjd!!

Apropå absolut ingenting så har mina funderingar den senaste tiden haft med kvinnligt o manligt att göra . Vad man ska o inte ska göra och hur man pallar trycket . Titta på min man tex (som givetvis är världens finaste ändå) Han jobbar enbart dagtid denna vecka , annars jobbar han ju mycket kvällar . Med dagtid för honom är att han åker strax efter åtta o kommer hem vid fyra .
Alltså så börjar han inte så tidigt som normala svennsons gör men ändå orkar han sällan mösa sig upp med mig o barnen på morgonen vid sex - sju .
Hans försvar är då att mitt jobb är att ta hand om Tiasen ... sant men är de de enda jag gör ?? inte troligt . Det är jag som håll i er ... Städar,tvättar,lagar mat, handlar mm
De är helt okej för detta gjorde vi gemensamt förr så jag vet att han tycker att vi ska dela lika , men nu när jag är "ledig" om dagarna så hinner jag väl de ?? Han slänger då o då in en tvätt eller tar en svängom med dammsugaren men bara om jag BER om det.
Då sätter vi in oss i vice versa scenario .. tänk om J va pappaledig ?? skulle han då fixa allt de här ?? de tror jag inte för han har nog inte koll på vad jag egentligen gör om dagarna... visst de fikas o myses en hel del också men de är ju som sagt mitt ansvar och jobb att se till att M får den sociala biten också.

Näää för om J skulle vara ledig då vill han ju vara med M ...bara ... så inte nog med att det är sjukt dåligt betalt jag har för mina 13 timmars arbetsdagar jag får inte ens sova ut på helger (ibland bara) för då jobbar ju J... och jag har minst fyra olika slags arbeten på dagarna ... för den fashionabla penningen 6 tusen.

näää jag tycker nog allt att jag ska löneförhandla eller se till att vissa förmåner ingår i mitt arbete annars säger jag upp mig . minst en dags vila och en sovmorgon i veckan ska jag begära .

undrar vart jag ska vända mig ... försäkringskassan kanske ??

Kommentarer

Postat av: suss

Publicerad 2009-03-18 18:11:55

Ja du, har funderat på dsamma! KRIS (kärringarnas rätt i samhället)kanske? Hehe. Jag är uppe hos dig vid två halv tre imorrn. kram

Postat av: ida

Publicerad 2009-03-18 19:47:17

hehe...



Skit i att städa å tvätta å dona på några dagar så löser det sig nog... :-)

Postat av: marielle

Publicerad 2009-03-18 20:35:55

ja du lilla vän! det e något slags manligt syndrom.. jag har personligen det ganska bra. ALLTID sovmorgon hur länge jag vill på lördag. MEN vad hjälper det, varenda gång vaknar jag ändå med hjärnblödning då jag lämnat undervåningen på kvällen i perfect condition. Just för att jag hatar att komma upp å börja med att städa. på något märkligt vis har alla leksaker letat sig ut från lekrummet till resterande boyta. Vällingspulver finnes alltid över hela diskbänken plus lite annat smått och gott man kan(tydligen) behöva en lördagsmorgon. skötbordet ser ut som en bomb har briserat dessutom med tillhörande använda blöjor!! ja, det e mer men känner att jag e nära en attack nu så, ja du fattar läget=) män e helt enkelt lite mer värdelösa än kvinnor! kram

Postat av: Malin

Publicerad 2009-03-18 22:02:44

HAHA, jag känner så väl igen det där.

"det enda du gjort idag är å sitta på rumpan och fikat. du kan väl iaf diska lite/tvätta en maskin/damsuga golvet. JAG jobbar ju hela dagarna..."



dom tror det är så himla lätt bara för ungen råkar vara snälla när pappa kommer innanför dörren.



stor i käften men lite verkstad. det kommer bli kul å se vad karlarna kan göra den dagen som ska vara hemma och ta hand om allt vi gör och styr upp.



kramar

Postat av: ida

Publicerad 2009-03-19 06:30:51

Här är det förövrigt ombytta roller.

Jag hatar å städa å ha mej... Kan la dammsuga på sin höjd. Men allt det andra gör David. Även då han jobbade.

Men han är ju lite konstig oxå... om jag alltid säger, som en tjej, fast med snopp :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela