Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

recept..

Publicerad 2009-01-15 16:44:30 i matsedlar o recept,

Tänkte dela med mig av ett recept på god bebismat !! M åt som bara den idag .

3 champinjoner
en råriven morot
lite selleri
lite purjolök
1/3 paprika
1 vitlök
persilja
en halv burk creme fraiche
lite mjölk
lite ost

först fråste jag lök selleri och champinjoner på låg värme i 5 min med olivolja se blandade jag i morot o paprika och vatten så de täckte precis och lät de koka i 5-10 min , blandade sen i cremefraiche , mjölk , vitlök och persilja och bara snabbkokade ihop de med lite ost och två nypor peppar . den ska vara ganska rinning då osten och fraichen bloir stabbiga när de kallnat lite . sen körde jag alltihopa i mixern till en lagom konsistens . jag snabbmosade pastan bara så att de blev lite bitar
Serverade med kokt pasta , det blev ca 5 portioner av detta.

Jag åt samma fast större bitar och mer vitlök o peppar och de va jättegott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela