Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Dåså...

Publicerad 2009-01-14 16:58:59 i Dagbok,

Snart kommer J hem .. tidigare än beräknat :) då kanske vi kan få ihop tv-bordet jag fick av min far i födelsedagspresent idag ändå. :)) Me like

Tänkte slänga ut en fråga här nu ... de är ganska kasst med kommentarer då de r ca 50 st å kollar varje dag sååå ni kan väl försöka svara nu då !

Riktigt täta bebbar ... jag menar ca ett o ett halvt emellan ... hur jobbigt är de egentligen ?? självklart förstår jag att de beror på hur barnen är men ändå ??
Kommer jag gå i däck ?

Kommentarer

Postat av: Frida Jensen

Publicerad 2009-01-14 17:33:23

Man vill väldigt gärna ha lite kommentarer när man ser att många är inne och läser. Vet inte varför det är svårt att kommentera. Man är väl för slapp? Fast mest nyfiken blir man ju på vilka alla dessa människor är. Ens vänner vet man ju läser, men vilka är de andra? KOMMENTERA MERA ALLA!



Jag vet inte hur det är med så tätt, en jag tror bara att det har med personligheter att göra faktisk. Och hur tidig Mathias kommer att bli med sin utveckling. Tänker på blöjbyten och sånt. Linnéa hann ju bli blöjfri vilket var smidigt. Jag tror inte att det är så jobbigt att få dem tätt. De kommer ju att bli mer som tvillingar i hur du behandlar dem. Första tiden blir nog tuff men andra barnet kommer ju att fatta rutiner o så fort.

Postat av: jenny

Publicerad 2009-01-14 19:14:59

Hejsan Louise. Är du i bebbe tagen igen:)?

Mina är ju 15,13,9 år och jag tyckte det funkade jättebra att skaffa barn tätt även om det va tufft emellanåt.Gör vad som känns rätt för ER. Kram fd kollega Jenny

Postat av: Angelica Karlsson

Publicerad 2009-01-14 19:46:46

Jag har två pojkar som det är ett år och en vecka emellan,och när dom va små så blev det som om ha tvillingar(eller vad jag tror iallafall),jag hade inga problem med det,visst vad det jobbiga stunder men det har man vanligtvis annars också!Bägge hade blöjor bägge drack välling oså vidare,många blir ju oroliga för att man inte har tid till den andre men så blir det inte,den minsta sover ju mer än den stora och då passar man ju på å leka och busa med den,sen är et nog som Frida säger också om man är som,som person om du förstår vad jag menar?!

Ja så tycker jag iallafall,mina pojkar är nu 6 och 7 blir 7 å 8 iår.

Mvh Angelica (hoppas att det hjälpte något)

Postat av: Lena

Publicerad 2009-01-14 20:44:10

Hej gumman!! Jag vet inte om jag är rätt person egentligen att svara på detta inlägget eftersom jag har 7 år mellan mina, men jag gör ett tappert försök på vad jag kan tänka mig =)



När det blir såpass tätt emellan som 1,5 år så sover ju bägge i alla fall middag. Det är ju alltid ett +. Däremot vet jag att jag tänkte när jag kom hem från BB att jag inte visste vad jag skulle gjort om jag haft en liten hemma. Men man kommer nog snart in i det. Har en kompis, Mimmie som bor i Ljungkile, hon har 16 månader mellan sina minsta tjejer och det verkar funka bra. Så visst funkar det om DU/NI vill det. Kul när dom blir större =) Den största omställningen är nog det praktiska som att saker och ting tar längre tid och så. Sen är det bara att hoppas att det blir en "lätt" unge som sover hyfsat. För sömnen är ju A och O...



Försök att känna efter med hjärtat vad som känns bäst för Er!! Du fixar det om du vill =)



Massa kramar och lycka till med beslutet =) L.

Postat av: louise

Publicerad 2009-01-14 20:54:49

Ååååå vad härligt med respons och hjälp ! de uppskattar jag !!

Frida : tror absolut att de är personligheterna på bebisarna som styr .... jag gnäller ju emellanåt över att M är gnällig ;) men innerst inne vet jag att han är ett luuuugnt barn :))



Angelica : härligt att höra tt de faktiskt funkar rent praktiskt . tack!!



Jenny : kul att höra av dig hjärtat .. saknar allt dig



Lena : hehe jag har ju oxå så långt emellan gullungarna innan , jo jag läser mimmis blogg de verkar funka för henne ju !!



Postat av: Anna (med Eddie)

Publicerad 2009-01-14 22:44:46

Är väl egentligen heller rätt person o uttala mig, men efter vad min mamma har berättat så är det inget man går i däck av;) Det är säkert jobbigt i vissa perioder, men det är de väl när man än skaffar nr 2 eller 3.. Lycka till! Och tack för en roligt blogg;)



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela