Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

sjuk..

Publicerad 2009-02-11 09:49:53 i Dagbok,

Jag lider av en fruktansvärd sjukdom ... pedanteri heter den . Den styr mitt liv till den milda grad att jag kan gå runt och vara olycklig när de är smutsigt hemma .
Med smutsigt menar jag inte driver av damm, högar med tvätt . massa disk mm utan med smutsigt menar jag lite fläckar på golvet , lite damm i hörnet osv....
Denna sjukdom tar ibland över mitt liv ... och jag blir beroende... beroende av att städa !! de är fruktansvärt. Jag har i hela mitt liv vart beroende av något . jag har vart pojkvänsberoende , medberoende , drogberoende , utseendeberoende , viktberoende , matberoende och framförallt hade jag förr ett stort beroende av bekräftelse... bekräftelse på att jag va snygg , smal och vacker..
De har ändrats sig i takt med livet . De är inte alls lika viktigt att vara snygg , smal o vacker ( även om detfortfarande är lite viktigt , man vill ju inte se ut hursomhelst ) Nu är de viktigare att vara en bra vän , en bra mamma och en bra flickvän... mycket sunt tycker ju jag .
Så om jag och min familj ska behöva stå ut med att jag är en pedant så tycker jag att det är milt om man jämför med ovanstående .
Jag kräks inte längre upp min mat inte heller frossar jag i mig den ,jag tar absolut inga droger , jag kan klara mig själv om jag skulle behöva , jag behöver inte vara medberoende längre....
Med detta vill jag bara säga att hädanefter tänker jag städa så mycket jag vill för om det är de enda beroendet jag har så ska jag ta mig tusan leva ut det !! ;)

Härliga tankar va ... jag är en sjuk människa jag sa ju de !!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-02-11 11:40:19

Du kanske kan smitta av dig lite?? ;)

Passar de med mys ikväll?? Har för mig att Jesper sa nåt om att Johan skulle iväg på nåt? (sover så kan inte fråga :D)

Postat av: Mathilda

Publicerad 2009-02-11 19:42:45

Kom hit och var lite pedant då vetja :0)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-02-11 20:59:43

ja det låter mycket bättre än de andra "beroendena". ;-)

Postat av: ida

Publicerad 2009-02-11 22:17:51

Ge mig lite av ditt pedanteri tack...

Postat av: Malle

Publicerad 2009-02-12 10:14:29

Våra Hobbits namn är nästan snäppet coolare...du heter "Dimple Brandybuck of Buckland"

Jag heter "Tigerlily Brandybuck of Buckland" :D

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-12 19:30:38

Det där kunde vara jag som skrev de där orden!! Vart enda ett utav dem ;) Du är störtskön gumman!! =) Kraaaam.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela