Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

godmorgon

Publicerad 2009-04-02 08:27:35 i Dagbok,

Idag ser ut att bli en lika ljuvlig dag som igår :) härligt att våren e tillbaka , man får liksom nytt liv i den soltörstande kroppen.
Igår va en bra dag . Först kom mamma o Johnny o hjälpte mig att sätta upp hyllor till mina kokböcker.  Vi fikade och de gick en sväng ute med Mathias o mötte Robin. Marlene kom en sväng och vi pratade o myste på lekplatsen, sen hem o laga lite skolköksköttfärssås då vi va sex stycken som skulle äta igår  ( R hade med sig 2 kompisar ) med skolköksmat menar jag lika mycket tiullbehör i såsen som köttfärs :) när vi äter de i vanliga fall ska de vara mycket köttfärs o lite sås... onödigt vetande.
Sen brygga kaffe o ut igen till lekplatsen och träffa alla fina mammor !! Sen satt vi här på utsidan tills de va dags att bada o lägga Tiasen .
En helt ljuvlig dag .... idag bär de av till byn ... kyrkans barntimme. en väldigt mysig stående tillställning på torsdagar med sång o fika . M gillar de mycket .
Han har blivit ett riktigt societetslejon , vill ha mycket uppmärksamhet och gillar när andra pratar o busar ... tvärtom förut alltså ;)

På tal om nåt helt annat än mitt relativt händelselösa liv så har jag funderat på en sak ... jo de är sant ! En väldigt otrevlig sak som man kanske inte pratar om och som är tabu att ens tänka men nödvändigt.
Tänk om jag o J dör ?? Inte har vi frågat eller kollat vem som ska ta våra barn då ?? Robin är klart att han då är hos sin pappa nåt annat vore otänkbart men de är inte roligt att barnen ska delas ...
Men M då ?? vart ska han bo ? vem vill jag att han ska bo hos ?? mycket svårt ... mina föräldrar är ganska gamla (förlåt mamma) eftersom jag är sista barnet o de skiljer 11 år mellan mig o min storasyster och 5 mellan mig o min storebror, de är för gamla att börja om med småbarn och körningar osv ...

Inget roligt ämne men nåt alla föräldrar bör tänka på nån gång tror jag .. så de är givet vart de ska , såg på efter 10 en dag och där va en tjej som mist sina föräldrar i Tsunamin och de va redan bestämt att hon skulle bo hos sin faster med familj , de hade lovat varandra att ta varandras barn om nåt skedde .
Flickan visste de också , även om de måste vart hur jobbigt som helst så hade hon ju en säker plats hon visste att hon skulle till .

Har ni tänkt på detta ?? vågar man prata om sånt ? vågar man fråga någon frågan " tar du mina barn om jag dör " ?

Kommentarer

Postat av: ida Thylén

Publicerad 2009-04-02 14:11:33

Vilka är Mathias gudföräldrar? Är det inte lite det man ska tänka på när man väljer gudföräldrar? Eller har faktiskt ingen aning!



Vi har ju inte döpt Nellie men funderar på att skriva nåt dokument (angela nämnde nångång att det fanns nåt man kunde skriva så det fanns ifall det skulle hända föräldrarna ngt). Det är en obekväm fråga man ska ta ställning till. Men bättre att göra det än inte alls tror jag?

Postat av: malin olofsson

Publicerad 2009-04-02 16:50:11

vad lustigt.. eller olustigt. pratade faktiskt med min mamma om det idag. själv har jag ju inga barn men min bror har och ett på väg. mamma passade embla idag och drömde sån hemsk dröm! att min bror o hans fru krachade med bilen nu när de skulle hämta embla och båda dog. och hon tänkte vart ska embla ta vägen??? ska hon bo hos främlingar i fosterhem?? men då sa jag att det finns inget alternativ! såklart att jag tar hand om henne! familjen är ju nr 1. men alla har ju inte den möjligheten... men usch och fy för att tänka i dessa banor!!! hoppas verkligen att man aldrig behöver uppleva detta!

kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-02 16:51:31

jaså jag är för gammal. skojar. det med mathias gudföräldrar är en mycket bra tanke.mamma

Postat av: Angelica

Publicerad 2009-04-02 20:37:55

Hej gumman



Vilka hemska men förnuftiga funderingar du har. Mathias har alltid en given plats här oss! Jag skulle fostra, krama och naturligtvis TVÄTTA honom (precis lika mycket som mamma Louice skulle göra). Man vill ju inte att du skulle komma och spöka för mig! Kram

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2009-04-02 20:44:13

Man har ju faddrarna till barnet :-) De var ju iaf förr tanken att faddrarna skulle ta hand om barnen om de skulle hända föräldrarna något.



I mitt fall är fadern inget alternativ, så jag ska skriva hos familjerätten att hans faddrar sk at ahand om honom om de skulle hända mig något



Hoppas ni hittar en lösning

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela