Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

de bara måste vända..

Publicerad 2009-04-17 07:16:51 i Dagbok,

Jag måste tänka positivt på den usla situationen jag o J är i nu , de finns ju de som har de värre . J är arbetslös och som alla vet så tar de ju sin lilla tid att få a-kassan på kontot. Vilket i sin tur betyder att vi har min härliga mammapenning att betala alla räkningar med denna månaden!
De krävs inget mattesnille att räkna ut att den ekvationen inte går ihop, tur att vi har lite besparingar iaf... De är inte bara de heller att få pengarna att gå ihop de är också de att de är jobbigt psykiskt att gå hemma arbetslös. Johan känner sig inge vidare men vi båda ser positivt på saken och hoppas att de är meningen att vi ska få ut något bra utav de här i slutändan.... efter regn kommer solsken.
Ringde min chef igår och sa att jag kunde hoppa in lite helger framöver plus att jag har fått 4-5 helger i sommar att jobba. Många bäckar små....
Dags för mig att dra mitt strå till stacken helt enkelt..Men detta är inte lätt , jag vet att de är många i dagsläget som är i vår situation men de gör inte saken bättre.

Vi ska börja lite smått idag med altanbygget så J har något och göra och slipper bli uppäten av deppmonstret. Och de måste ju komma ett jobb så småningom ?? eller??


Empati och sympati verkar inte vara något alla får med sig i livet !!

Kommentarer

Postat av: suss

Publicerad 2009-04-17 07:21:33

Ja det där är inte kul alls. Det kan ta en bra stund innan akasseslanten trillar in. Pappa fick vänta i tre månader på sina... Så jag förstår hur det känns! Hoppas att ni slipper vänta allt för länge! Kram till er!

Postat av: Angelica Karlsson

Publicerad 2009-04-17 09:23:48

Nä det där är aldrig roligt=(

Vad var det han jobbade med??

Jag har för mig att det va nåt me resturang,jag hörde nämligen att dom sökte folk till lyckorna brygga.

XOXO Angelica

Postat av: Leia

Publicerad 2009-04-17 13:53:28

Hej hej!



Ville bara önska dig en fin fredag!

Kramar

Postat av: Mathilda

Publicerad 2009-04-17 19:50:04

Fy vad segt :0(( Det blev inget med Norge då antar jag? Efter regn kommer solsken som sagt, det kommer lösa sig! Kramkram

Postat av: mamma

Publicerad 2009-04-17 19:59:50



du vet väl om att du är värdefull.vi finns här.ni är värdefulla allihop

Postat av: L

Publicerad 2009-04-17 20:00:35

Usch vad jobbigt!! Tankar och kramar L.

Postat av: Billy

Publicerad 2009-04-17 22:08:25

Hej! Den sits ni e i e sååå jävla tråkig. Jag fick vänta i f**king 4mån innan jag fick kulorna på kontot. De e precis som dom vill att man ska hunnit hitta ett jobb innan man ska få cash av a-kassan. Som man betalt äckligt höga fack-avgifter i många år för att ha de som skydd den dan man står utan jobb...ganska paradoxalt...Men ni löser de utan problem!! Kul å se att Johan kom me på montaget!! Å riktigt bra blev de dessutom. Men vilket burr han har skaffat sig... ;) Ha de!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela