Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Kalajs!!

Publicerad 2008-10-06 08:23:35 i Dagbok,

Igår va de som sagt kalajs för en underbar 8 åring !! Massa besök hade vi.. Angela och Theo , Syster , Rauno , Sara och Isabelle , Ebbe och Irene , Jonas och Elias , Madde och Oliver...
Mysigt va de och R va så nöjd för alla sina presenter.. Tack alla !! Sen for han till sin far och jag och J slappade till Tv :n , En bra dag får man ju säga....




Robin & Oliver

Dagen idag däremot är motig .. M va orolig inatt med , vaknade massor av gånger ... Undra vad det är ... jag har ju bekymmer med eftermiddagsovningen ,Han somnar så gott på förmiddagen i vagnen men på eftermiddagen e de omöjligt att få han att sova ... vilket resulterar i att han e dödstrött klockan sex och vi blir tvungna att natta honom redan halv sju !!
Jag har provat de mesta .. väcker honom på dagen vid ett så att han ska somna igen vid tre-fyra men icke !! Råd mottages tacksamt och ödmjukt....
Såå idag känner jag mig låg , trött och lite ensam ... R har åkt (tomt) och Johan har åkt till jobbet och jag har inga planer ...stackars mig ;) ne men det är lite trist ibland att gå hemma å lalla en hel dag ... nää nu ska ja ta lillfisen här .


favorit i repris


jag har köpt nya jeans och tischa förresten . åå ljus i mörkret ... ska fota å visa senare.

Kommentarer

Postat av: ida

Publicerad 2008-10-06 10:22:21

Roligt med nya jeans!!

Visa oss!! Vart köpte du dom???



Verkar som om alla bernen strular på natten numera.. Det går troll i dom..

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-10-06 11:31:17

Hej gums! Jag tror på att han är i den däringa 12-veckorsutvecklingsfasen eller vad de nu pratar om. De tar liksom ett "språng" då när mycket händer, han kanske ligger och funderar på alla intryck på nätterna ;0)



Jag har börjat få ordning på Fabians powernapande genom att lägga honom i vår säng eller skönt på kuddar i soffan och ge honom flaskan där tills han somnar, har funkat sågott som varje gång. Inatt gav jag honom den i sängen med samma resultat, bytte blöja först sen mat i sängen och byter mot napp och filt mot näsan när maten är slut. Ser alltid till att rapa honom medan det fortfarande finns en skvätt kvar i flaskan, han piggnar till av rapen men ögonen rullar oftast då har får äta lite till. Sen brukar han somna gott och sova lite längre. Funkar för oss (pepparpeppar) Kanske värt att prova? Hoppas det går över snart iallafall, inte kul att inte få sova!

Här blir inga nya jeans förrän fetman gått över ;0) Blir till att boxas ikväll för att se om jag kan lyckas skrämma iväg den :0))))

Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela