Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Endast tomten är vaken...

Publicerad 2008-10-20 07:33:44 i Dagbok,

Nu när höstrusket börjat komma önskar jag att det blir en riktig vinter i år ... ni vet snön ligger vit på taken... men i sverige får vi mest slask ju. Usch ...
Dagen idag bjuder inte på några överraskningar precis ;) vi  ska ta en promenad sen vid 10 och jag måste åka till affären idag med .... ack ack detta spännande hemmafrusliv ...
 Hur tror ni det har gått för mig i helgen då ? med mat och motion menar jag, jo de ska ja berätta att motionen och maten har gått fint ,meeeen jag har insett att jag har ett sjukt beroende ... snask!! Det är nästan som knark ...jag kan inte sluta tänka på det ... snask snask snask ekar det i min hjärna , snacka om sockerberoende , nån som vet hur man kan bota det ? har hört om kromtabletter , nån som provat ? åter till storyn , så igår gjorde jag det ...jag i stort sett våldtog den stackars påsen .... herregud !! Johan kollade bara på mig ... Herregud sa han och såg svårt chockad ut ;)
Sååå åt jag 15 st godisar på 1 min kanske sen mådde jag illa ..hehe nya tag idag med andra ord . Men jag måste komma över de här med sockret, it kills me. När ja va gravid hade jag inte en tanke på godis på 9 månader! vad hände där!?


En riktig stjärna

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2008-10-20 07:50:44

Haha...

Jag har cokså fått ett sjukt beroende av godis sen Elias kom: Under graviditeten kunde jag avstå utan problem men nu är de omöjligt.

Postat av: Lena

Publicerad 2008-10-20 08:06:38

Jag är sjukt sockerberoende även jag!! Sååå svårt att bryta med dom godsakerna. För mig stoppar det tyvärr inte vid godispåsen, utan gärna annat gott med som kakor och chips...



Har tyvärr inget tips förutom att hitta något som man snabbt kan stoppa i sig när det värsta suget kommer... Salta kex kanske?? Svårt!! Har inte fixat det själv i alla fall, men hoppas att du har bättre "tur" ;)



Ha en toppendag!! Kramisar Lena.

Postat av: frida

Publicerad 2008-10-20 08:39:09

En till med sockerberoende här!!

JAg har inte haft något godis eller glass hemma de senaste två dagarna och på kvällarna har jag gått igenom skåpen och verkligen letat! Till slut fick jag ta en halv kaka som jag eg tycker är äcklig!

Postat av: frida

Publicerad 2008-10-20 08:48:23

Jag följer med dig på en promenad! Kan gå när som. E sover så han får vara hemma.

Postat av: frida

Publicerad 2008-10-20 09:00:21

Aha, då vet jag! Hoppar in i duschen då istället.

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela