Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

matvrak

Publicerad 2008-11-27 10:11:53 i Dagbok,

Ja de kan man säga att M är han gillar all mat jag introducerat so far .... men de kan ju vända , idag när jag skulle ge han gröt satt han å gapade bara jag satte han i tripp trappen . goding!!
Jag har lagat egen barnmat än så länge för just nu är de ju enkelt ... han får ju bara äta typ morot , potatis , palsternacka ,majs och broccoli.
Igår fick han mosat potais morot och broccoli .... mumma ... käckt eftersom vi äter sånt till middag för de mesta så de blir ju inget mera jobb.
Inatt har han vart fenomenal bara vaknat till lite tre gånger annars sov han från halv sju till sju, dock ett grann stressande för R ska ju till skolan ;) Idag skulle jag vart på playdate hos Lisa men jag har ingen biiilll . skit oxå ..men men mamma och Johnny kommer så de blir najs för de va typ 3 månader sen jag såg dom , dom kom hem från sin långa roadtrip häromdagen.. lyxigt värre att vara borta så länge men jag undrar om jag hade klarat att sova i husvagn så länge ... tvek. Vad ska ni göra idag då ?
jag ska vara en duktig hemmafru som ska laga god mat och bara greje o feja idag . Imorgon ska de fotas på babysimmet !! hoppas de går bra nu.
I helgen blir de julpynt å bak på hög nivå !! Robin och jag är väl de mest entusiatiska när de gäller de i vår familj :)... vi ska pynta och baka både tunnbröd och julgotta!! Robin ska få välja vilket gotta vi ska göra .De älskar Robin och jag med , mysa å baka plus att p söndag är de julskinkspremiär ! vi gör alltid en till första advent .

Dagens middag : helstekt fetaostspäckad kyckling i ugn med ris.



Gröt e gott




vatten oxå


Nä nu ska jag väl göra nåt nyttigt eller inte .... lär ju bli kvar framför datorn enstund nu när M sover ute , vi har precis kommit hem från en blåsig prommis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela