Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

3-0

Publicerad 2008-11-13 19:50:34 i Dagbok,

Det pågår en maktkamp här hemma ... på ena planhalvan Mami Louise på andra planhalvan diktatorn Mathias... Jag har beslutat mig för att ta denna kampen nu för detta börjar bli ohållbart , M är en bestämd herre som vill ha de his way or the highway.. Idag har det varit tre matcher .

Rond ett

Klockan är över tre och M måste sova annars somnar han fem och de vill jag ju inte ... jag vaggar han i vagnen han vägrar bara skriker , jag bär honom lite han bara skriker . Så jag låter han ligga i vagnen och skrika i fem minuter ...han somnar

 Louise - Mathias 1 - 0

Rond två

Klockan är halv sex och M börjar bli hungrig och trött detta visar han genom att skrika skrika skrika ännu mera vad jag än gör så duger de inte han vill inte bäras inte leka inte kramas... så jag lägger honom i babysittern och låter han skrika .... 10 minuter senare gungar han ganska nöjt i sin babysitter

Louise - Mathias 2 - 0


Rond tre

Mathias ska lägga sig klockan är ungefår halv sju och han får ny blöja , pyjamas, mat och sång. Jag lägger honom ner och då drar han igång ... jag sitter en stund och klappar honom i rumpan och på kinderna men jag märker att det inte hjälper övertrött som han är , så jag går ut i fem minuter och låter honom skrika .. sen in igen och nattar och klappar sen ut i fem minuter osv osv ...kl 19.15 sov han när jag kom in.

Louise - Mathias 3 - 0

Denna kampen ska jag bara vinna , här är de jag som bestämmer såå med mycket kärlek , kramar ,skrik och tårar så ska jag nog få makten över den här lille med !
MEN..... Suck va jobbigt det är Johan kom hem... det värker i mitt mammahjärta när han skriker så , jag är lika ledsen jag ... såhär är de givetvis inte varje dag och inte hela tiden missförstå mig rätt , när vi va ute och promenerade till bvc o tillbaka och till dillvägen o tillbaka så va han som ett ljus , tittade och skrattade ... även när vi testade gröten va han go o glad , men han testar mig ... de lär sig fort de små liven och de är lika bra att ta de nu så slipper ja de senare ...hoppas jag ...


du må väga nästan 9 kilo och du är tuff men jag är tuffare !!!
pusspuss

Nu ligger R och kikar på James Bond och jag har slängt mig i soffan !! R har lekt precis hela dan så jag har knappt sett honom , undra vad  vi ska hitta på i helgen ? Imorrn kommer Madde och sover över och myser med oss , ska bli lovely... på lördagen måste vi hitta på nåt mysigt ! jag fundera på att åka till backaplan så R kan sätta sprätt på sina födelsedagspengar på toys r us... själv kan jag fönstershoppa ... hehe nya skor till R ska jag köpa iallfall och ett matset till M ... lundemyhrs e klart.
natti natti

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2008-11-13 20:56:59

När är dopet?

Tänkte att då brukar man få massa med matset. Perfekt att önska sig om det inte är för långt fram i tiden. Backaplan låter kul Har ni varit på lek o buslandet? Kanonställe!!



Kram!

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-13 21:03:33

Well done dear!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela