Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

Mammas hjärta ...

Publicerad 2008-03-03 20:02:15 i Allmänt,

Usch jag måste skriva av mig lite känner jag ... Min älsklingskille har det lite jobbigt i skolan just nu ... Det är så jobbigt att veta att han går igenom det som man också gjort en gång i tiden , han känner sig lite utanför eftersom hans kompisar har börjat leka med andra killar i klassen också ...
Men det är ju så det är i skolan , man byter kompisar de första åren mycket och de kan vara jobbigt som attan att känna sig utanför .... Som mamma önskar man att man kunde göra nånting men jag vet ju att han måste lösa det själv och jag vet innerst inne att han kommer lösa det .... Jag har gett han en puff på vägen idag genom att ordna så han ska leka med en annan klasskamrat imorgon efter skolan så han kommer igång med att leka med olika kompisar ... är man en curlingmamma då ?
Jag tror ju inte det för det va bara en liten knuff i rätt riktning ! Sen har han lite svårt för matten också så de gör inte Saken bättre när allt jobbigt kommer på en gång ....
Han får utbrott för jättesmå saker nu och jag undrar om de beror på skolsituationen eller storebrorgrejen ... Han blev jätteledsen förut när vi va hos Madde och Oliver för att han ramlat i vatten så han fick låna ett par byxor av oliver som han inte gillade . Så känslig just nu .... Vad ska man göra ? Kan någon hjälpa mig ? ge mig lite tips ...

Louise

Kommentarer

Postat av: Hej.

Publicerad 2008-03-07 21:19:48

Hej hej. Låter tufft för honom just nu.kan ju vara storebror grej för de mycket tankar att inte va esam me allt längre. Och att dom kommer ha olika pappor. Ordnar sig säkert me skolan. Oroa dig inte så mycket.

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-03-08 11:54:53

Hej gumman, låter jobbigt men tyvärr har jag inga råd att ge dig, minns knappt själv hur man gjorde för att överleva det "hårda" klimat som skolan kunde utgöra ibland. Visst var man ledsen ibland och det byttes ju kompisar hejvilt emellanåt, särskilt när man var lite yngre, du minns väl? Det är skitsvårt och jag tror mitt hjärta kommer brista den dagen man får höra liknande från sin lille/lilla men de måste nog få känna såna saker och reda ut det mesta själv, inte fel att ge dem en knuff i rätt riktning som mamma det behövs nog, men man dog inte av det, det vet du ju och sålänge han inte är retad eller mobbad så löser det sig, är han det så är det en helt annan sak!!!

Hoppas det löser sig vännen! Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela