Louises Dagbok

Livet med fyra grabbar !

samma gamla...

Publicerad 2008-08-22 09:37:36 i resor,

Fastän jag kände mig sjukt gammal efter lördagens bravader så fick jag bevisat ( för mig själv ) att under nerkräkta t-shirtar finns hon kvar !....Samma gamla tjej som förr... hon som är i sitt esse med lite innaför västen . ( på gott och ont ;) moraltanter finns det gott om ,,, de finns dom som snörpt på munnen när jag berättat om att jag skulle lämna min lilla bebis en dag blott tre veckor gammal !
Men han var ju med sin far ! är det någon skillnad på mig och Johan ? De kan man ju undra .... Jaja nog om det nu , livet är fantastiskt just nu ,,, har en underbar ro inom mig ,, bebisron brukar jag kalla den , hade den med Robin också . Jag bara gillar läget ingen press ingen stress man finns för någon annan som är beroende av en ,,, underbar känsla , ett tag sen blir dom stora och vill hellre hänga med polare än trista morsan...
Så jag passar på att njuta...
Mathias är en nöjd bebis för de allra mesta , har börjat bli lite mer med nu , tittar noga när man pratar.... han kan också vara nöjd mellan varven nu ..
Sa ju att han hade bara två lägen förut ... on - off sova , äta eller skrika. Men nu är han en go och glad bebis som är alldeles ljuvlig ....
Nätterna är fortfarande ett gissel dock... han är orolig mella 3 och 6 ungefär ligger mest och gruffar och låter ... är inte nöjd men ändå inte ledsen ? någon som vart med om detta fenomen ? råd mottages tacksamt ! han vill inte äta inte vakna inte sova...
Så jag åkte till IKEA och köpte en spjälsäng och gjorde iordning hans rum ... så nu nanar han där så jag hör när han gruffar men jag kan slappna v mer när han inte ligger i min säng ..
Lovely med en egen säng ige ! Jag älskar min son men jag ger honom mer än gärna massaaa närhet på dagen på natten vill mami sova ensam ( egentligen skulle Johan fått ett eget rum också ;))...

Skolstart i tisdags !! Inte spännande alls tyckte Robin ,,, usch och tvi för nu börjar vardagen , slut på sena sommarkvällar och lek med kompisar efter mörkrets inbrott !!
Samtidigt tror jag att han tycker det är lite skönt med rutiner igen !!







Mina kärlekar ..... ibland säger jag det inte tillräckligt tror jag ,, idag ska jag göra det !! Pussa extra på era loved ones idag ....

LOUISE

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2008-08-22 10:17:06

Har sagt de förr å säger de igen, tycker att du har ett jätte sunt tänk! Skit i dem som snörper på munnen, för pappa eller mamma spelar ingen roll båda är exakt lika samma! (å de e förmodligen ingen som hade snörpt på truten om Johan hade gått ut å svingat nåra bägare) Nä så så e de jag hejjar på er, ni e grymma :) Ses om ett graá. Kram

Postat av: Mathilda

Publicerad 2008-08-22 22:27:59

Hej gums, här är det fullt upp så jag har inte orkat uppdatera själv. Gör som du själv känner så blir det bäst!



Vi ska på bröllop och 30-årsfest imorgon, jag och Fabbe, får väl se hur det går med vår 2-veckors lille egensinnige familjestyrare, det beror på vilket humör han är på!



Han sover gott på nätterna pepparpeppar (men gnyr en del såsom Mathias verkar göra)och sov i sin egen säng inatt för första gången, jag tyckte det var asskönt faktiskt och det får vi tycka både du och jag för vi är banne mig människor med inte bara mammor.

Men eftersom han sover gott på nätterna så är han vaken heeela dagarna, ska inte gnälla men det blir hyffsat intensivt när han bara tar powernaps på typ 10 minuter, man blir lite livegen.



Ska se om jag orkar uppdatera nåt framöver! Dags att sova! Fredagkväll... halv elva.... herregud... ;0)



Puss

Postat av: ida

Publicerad 2008-08-23 06:19:13

Ja.. Mamma eller pappa spelar ju ingen roll...

Ofta så TYCKER folk så himla mycket. Vad hände med sköt dig själv å skit i andra???

Önskar jag hade kunnat lämna Nellie nu oxå.. =) Men men den tiden kommer.

Fast igår var hon med pappa helt ensam i typ 4 timmar! :-) Lovely..



Är du hemma idag? Funderar på att göra en ljungskile-ride

Postat av: ida

Publicerad 2008-08-24 13:12:18

Hello love.



Glömde bort vad jag skulle skriva ju.. doh..

aja..



Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela